Chihuahua Skrivet 29 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2004 Hur man gör vad? Skaffa programmet - minns inte var Använda programmet - till RP2000 finns en ofullständig men tillräckligt detaljerad hjälpfil som du får fram genom att trycka på den lila boken uppe till höger. Men se till att du har rätt program. Det finns nämligen 2 st. Ett gör att du kan spela andra spel gjorda i RPG2000, ett annat att du kan göra egna. Det rätta ska ha en mapp som heter RPG2000 och det ska finnas en ikon som ser ut som ett torn, då har du så du kan göra egna spel. Om det är nåt särskilt du undrar så fråga på, jag kan det mesta nu, men fråga INTE om de där Variables för de fattar jag fortfarande 0.00001 av, dvs inget i princip... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-=jedi knight=- Skrivet 29 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2004 Var laddar man ner det? jag hittar den aldrig på era addresser ni skriver :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 29 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2004 Nä det är svårt, det var nån här på forumet som hade en länk till ett ställe där RPG2003 fanns, men jag hittar inte den... letar på för fullt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-=jedi knight=- Skrivet 29 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2004 Snälla ge mig en address till en sida där man kan ladda ner vilken RPGMaker som helst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 29 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2004 Då får du ladda ner det på japanska. Det är nämligen inte nå vidare smart att ladda ner den översatta versionen. Eftersom det inte är lagligt översatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-=jedi knight=- Skrivet 29 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2004 ja men det va väll bara RPG Maker2000? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 30 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2004 Nja, jag tror inte att man får ladda ner 2k3 heller, men jag är inte säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow of Darkness Skrivet 31 Mars 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2004 Hämta karaktärer, musik, ljudeffekter, chip sets mfl på tyska sidor, eftersom RPG2000 och 2003 är väldigt poppis bland tyskar så därför har de enorma sajter med grejer till det. Den bästa är RPG Maker Quartier. Där har jag hämtat det mesta. Men ett par tips som är utanför nedladdning av karaktärer och sånt: * Ladda ner I-Draw3 från RPG Maker Quartier. Det är ett program för att göra egna Character Sets men kan användas till nästan ALLT. Bättre än Paint, och det mesta är översatt till engelska (ursprungligen ryska, men det som är viktigt finns på engelska). Det är bra att ha om man hittar en sajt där det inte går att ladda ner utan du får bara upp en bild på chipsetet eller charactersetet du ville ha. Kopiera då bilden och lägg in i I-Draw3 och spara under rätt mapp. * Jag importerar inte filer till programmet via RPG2000 utan lägger in direkt i mapparna, det går fortare och bättre. Och Killer_Johan, din länk är till den officiella sajten, väldigt bra för guider och sånt. Men går det att hämta RPG2003 där...? isåfall var, har själv inte hittat nåt...? Kan du skicka länken till I-Draw 3 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 31 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2004 här hittar du I-draw. Men K3nG4, är det olagligt översatt!? :blink: Det visste inte jag...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 31 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2004 Jag tror att det är det, men jag är inte säker. Ska kolla upp det. Förresten, vet nån hur man fixar så att man kan använda åäö? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 31 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2004 Det ska inte gå, iochmed att det är översatt till engelska där å ä ö inte finns. Du får helt enkelt göra ett spel på engelska eller hitta på någon ersättning. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-=jedi knight=- Skrivet 31 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2004 jo båda är olaglit översatta :( så jag skaffade mig Game maker(suger verkligen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.