halokrom Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2008 Är det nån här som har fått "the red ring of death"? Jag ringde in och fick ett mail om kvitton och sånt men ska jag ringa företaget som ska hämta 360 om hämtning eller har microsoft redan beställt hämtning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2008 Menar du att du ringt Microsofts kundservice? Tror det är det enda som måste göras. Om de inte kommit inom en vecka bör du försöka med nåt nytt elr liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2008 Hade Rrod för 3-4 månader sen...De kom och hämtade konsollen samma vecka som vi ringde. Ring Xbox Kundservice. De som hämtar/lämnar konsollen är dock UPS eller JetPak. Om du fortfarande har kvar på garantin så är det gratis. Annars... 800 kanske 900kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
halokrom Skrivet 12 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 OK TACK! :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bennet0ft Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Asså, jag undrar bara, är ´´red ring of death´´ :huh: typ ett virus eller nåt och vad händer när man får det :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Det är ett maskinfel i Xbox 360 konsollen. 3 lampor blinkar rött på konsollen (du vet där det står hur många kontroller som är anslutna). Om det händer så ringer du Microsofts kundservice så hämtar de upp din konsoll och så får du tillbaka den efter ca 3 veckor. Det är gratis om du har garanti kvar men har du inte det så måste du betala ca 800:-. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Jag vet inte om det är "Read ring of death" som jag får men ibland när mitt xbox 360 har varigt på 5-6 timmar så stängs det plötsligt av. Samma händer när jag startar du blinkar hela ringen rött. Men när jag startar om det så funkar allt som vanligt. Någon som vet vad det beror på?, Har tänkt på det lite själv det enda vettiga svaret måste ju vara överhettning. Eller vad tror ni ?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Kommer inte riktigt ihåg från instruktionsboken men det är nog möjligt att 'Hela ringen' betyder överhettning. Vet dock inte säkert. Men då kan man ju låta den vara en stund :) Man är väl rätt trött efter 6 timmar framför dumburken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Óm hela ringen (4 lampor) blinkar rött så är det för att alla kablar inte sitter i ordentligt har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 4 röda lampor betyder att scart kabeln inte sitter rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zlicon Skrivet 17 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2008 4 röda lampor betyder att scart kabeln inte sitter rätt eller att strömkabeln inte sitter rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 haha jag hade det idag och det visade sig att min scart kabel var inte inne i konsollen :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.