Sidney Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Hej! SW:TFU demot skulle släppas den 14:e Augusti och det har ännu inte släppts än...på Xbox Live marketplace. Tänkte bara kolla om det har släppts på Playstation Store, för om demor har gjort det så borde demot komma till Xbox Live Marketplace inom 1h eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Vad är SW:TFU? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 15 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Star Wars: The Force Unleashed. Det ser helt grymt ut. De använder sig av Euphria, Dmm och de där sakerna...tillsammans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Har demot släppt än !?!?!?!? Måste ha spelet darför måste först ha demot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 15 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Gå in på www.talkplaystation.com och sök på star wars, leta er fram lite så hittar man en text där det står att demot inte ska släppas denna vecka men demot ska släppas någon gång i Augusti iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Det finns inte på PS Store. Var inne där innan idag och då var det inte där. Jag kollade inte jättenoga men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 du kollade säkert på svenska, finns kanske på usa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Mm, kanske det. Men har du USA PS Store? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 ja, men tvn är upptagen. Men vadå, sägs star wars spelet vara bra eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 15 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Läs t'ex det här: Mjukvaran Euphoria: Euphoria är en mjukvara utvecklad av NaturalMotion. Det kan beskrivas som en animations-motor till AI:n i spel. Den är uppbyggd i olika delar som kontaktytor, skelett och virtuella muskler. Allt blir också simulerat direkt i spelet när saker händer. Detta leder till att rörelser m.m inte upprepas eftersom det inte är förprogrammerat innan utan det skapas nya och unika saker hela tiden. Självklart funkar det inte helt perfekt utan det har sina begränsningar, men en sak är säkert och det är att det ser mycket mer realistiskt ut än de allra flesta spelen som inte använder denna nya teknik. The Force Unleashed blir knappast fritt från motioncapter och äldre programeringsmetoder, men det är klart att Euphoria är framtiden när det gäller animation av AI. Hur fienden reagerar på det man gör kommer aldrig bli så varierande som det gör nu. Ett bra exempel som visar hur komplext Euphoria verkligen är så kan man nämna när LucasArts börja med att använda mjukvaran. När speltestarna skulle kolla hur fienden reagerade på flygande föremål man slängde på dem så var det helt enkelt för svårt för dem. Fienden ducka, vred, huka sig och undvek hela tiden föremålen. Man fick helt enkelt inte död på dem. En kompromiss fick göras mellan underhållning och realism. DMM: Digital Molecular Matter: Ännu en ny mjukvara som utvecklarna Pixelux Entertainment står för. Dem låter The Force Unleashed vara först av alla med att använda denna teknik. Precis som med Euphoria så är detta något riktigt extra. Det mjukvaran gör är att den bestämmer egenskaper hos all materia (som går att påverka). Trä ska gå sönder som trä och metal ska böjas som metal. Trä har tex gått sönder i många i de flesta spelen genom tiderna. Dock har det alltid varit förutsägbart efter att man haft sönder det en gång tidigare. Alla träbitar har helt enkelt haft en bestämd skademodell. Med DMM är det inte alls så. Varje gång du ska förstöra något så tar ”träbiten” i beräkning vad det var för hastighet, vilken rikning och hur stor kraften var(kan tex varit en mycket tung sak). Allting simuleras på plats och som med Euphoria så blir det olika varje gång eftersom det inte är förprogrammerat mer än dess egenskaper den måste ha och hur den påverkas av yttre krafter. Restem av jobbet blir ditt hur du vill förstöra träbroar, öppna stålportar eller förstöra stenar. Havok: En ”gammal” men stryktålig,uppdaterad och underbar fysikmotor. De flesta storspelen köper rättigheter till denna mjukvara som simulerar fysiken i spelen. Havok fortsätter att användas eftersom den helt enkelt är mycket trovärdig och är någorlunda lätt att använda för utvecklarna. Ronin: Vad är detta? Jo det är samlingsnamnet på dessa tre mjukvaror euphoria,dmm och havoc tillsammans på det sättet Lucasarts vill. Om ni vill skylla på något för att vi fått vänta så extremt länge på detta spel, så skyll på Ronin. Att få dessa tre helt skiljda mjukvaroprogram att sammarbeta har varit Lucasarts klart svåraste utmaning när det gäller utvecklingen av spelet. Hur ser det ut när man tar upp en sten och kastar den i luften? Hur ser det ut när man försöker lyfta en stormtrupper som desperat tar tag i ett föremål för att inte flyga iväg? Hur ser det ut när man lyfter stormtrupper som håller ett föremål samtidigt som man kastar dem in i ett träd? Det är hyfsat enkelt om det är ett skriptad händelse där man vet allt, men det är något riktigt speciellt när man gör detta som ska simuleras direkt i processorn när det händer. Det blir ju helt olika beroende på vart man står, hur mycket kraft man använder, den exakta riktningen, föremålet soldaten håller i osv. Knappast en enkel uppgift att lösa detta. Som det nämnts tidigare så har man kompromissat vad det gäller underhållning och realism. Dem har testat det mesta för att spelet ska bli så bra som möjligt och för att alla ska bli nöjda. Sen gäller det också att få saker att bli perfekt. Buggar och liknande har funnits i överflöd och hade man inte skjutit på lanseringen hade Ronin blivit den stora flaskhalsen i spelet. Enormt mycket tid har lagts ner på att finsjustera denna grafikmotor, men nu när dem är klar så kan vi vänta oss att den kommer att användas mer även i andra spel. Ronin är den första grafikmotor faktiskt som både använder sig utav euphoria och dmm. The Force Unleashed var inte först med att visa spelvärlden euphoria, men först med dmm och att faktiskt kunna kombinera de båda med varandra och havok. Inte alla utvecklare skulle kunna klara av den uppgiften. Verkar grymt, inte sant. Läs mer >>HÄR<<. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 16 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2008 ja, men tvn är upptagen. Men vadå, sägs star wars spelet vara bra eller? finns inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 21 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2008 Demot har släppts :) . Håller på att ladda ner nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.