Hoppa till innehåll

Runescpa Laggar Som h*lvete?

Gäst NoLifer

Rekommendera inlägg

• Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Av säkerhets-skäl skulle jag inte ladda ner gratis från nätet. Gå till en bra dator affär, köp rekomenderat anti virus program, och kanske, på vissa ställen, får du hjälp med att installera.

"Hej, vi på elgiganten rekomenderar att du köper norton antivirus av oss för det är så j*vla dåligt , så när du får virus måste du lämna in datorn till oss

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har iaf laddat ner AVG nu men måste avinstallera det andra antir virus skitet först, men vet ej vilket det är? McAfee?

McAfee är bättre än AVG.

AVG är ett dugligt anti virus program, men alla nöter ju på gratis versionen.

Med en gratis version så kan man skanna och da bort virus inget mer. Skulle du köpa ett anti virus program så får du en massa andra saker med. Och McAfee har ganska viktiga saker som ett gratis version av AVG inte har.

Så du ska inte ta AVG framför ett betalt program.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Betala:

Tar bort Virus

Är dyrt

Ser snyggt ut

Kommer i en fin låda som tar på miljön

Tar lång tid att installera

Fel, betalar man är det dyrt, ja, det behöver inte se snyggt ut, du behöver inte köpa det fysiskt, man kan faktiskt ladda ned lagligt om man betalar, dessutom behöver inte lådan ta på miljön. Att det tar lång tid att installera spelar ingen roll, det är ett antivirus.

Bägge tar bort virus, behöver man något mer?
Stor skillnad på hur många virus betalprogram och gratisprogram upptäcker. Förutom norton som inte upptäcker ett j*vla skit då.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan gratis anti virus och betal anti virus:

Gratis:

Tar bort Virus

Laddas ner smidigt och enkelt genom internet

Betala:

Tar bort Virus

Är dyrt

Ser snyggt ut

Så du menar att ett gratis program är bättre?

Man kan skapa räddningskivor, rootkit sökning m.m i betalda antivirus

AVG är säkert ett bra antivirus, men f*n heller slår det Kaspersky & andra icke gratis program

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan gratis anti virus och betal anti virus:

Gratis:

Tar bort Virus

Laddas ner smidigt och enkelt genom internet

Betala:

Tar bort Virus

Är dyrt

Ser snyggt ut

Så du menar att ett gratis program är bättre?

Man kan skapa räddningskivor, rootkit sökning m.m i betalda antivirus

AVG är säkert ett bra antivirus, men f*n heller slår det Kaspersky & andra icke gratis program

Jag har aldrig påpekat att ett gratis är bättre än ett betala. Men det är onödigt att betala för något som tar bort virus när man kan få det gratis. Recoveryskivor gör man genom datorn. En HP har det installerat när man köper datorn. Sen finns det andra gratisprogram som också kan göra recoveryskivor. Pc för alla gjorde en undersökning på betal/gratis program. De kom fram till att man kan tjäna 15´000 SEK på att skaffa gratisprogram, t.ex inte köpa office paketet, inte norton, inte photoshop m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst jagekung

Asså ska jag vara helt ärlig så ä AVG sämst jag laddade hem nånting och då hade jag AVG då vissade DEn att det inte vara nåt virus sen så fixade jag antivius och då upptäckte antivirus att det var virus i skiten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså ska jag vara helt ärlig så ä AVG sämst jag laddade hem nånting och då hade jag AVG då vissade DEn att det inte vara nåt virus sen så fixade jag antivius och då upptäckte antivirus att det var virus i skiten!

Precis vad jag menade! :)

Jag har Norton Anti-virus 360, det funkar skitbra. Gör en live update och den tar reda på om det finns virus, och elimenerar dom. Har inte haft ett virus. Det har ju också en egen brandvägg, så jag har två brandväggar, en 'Windos- brandväggen' och en Norton.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller så hade "antivius" fel?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...