Davidfreak Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 Är det någon som vet hur man gör så att när ett föremål nuddar ett annat föremål & då ska man trycka på en knapp & då försviner ena föremålet nån som vet hur man gör??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 .. Man läser manualen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidfreak Skrivet 19 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 .. Man läser manualen.Jag har gjort jag hittade inte nåt :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 .. Man läser manualen.Jag har gjort jag hittade inte nåt :( Det gäller inte att hitta något, det gäller att lära sig. Först skapar du ett variabel "Var = 0", sen skapar du Collision med objektet, på collision ändrar du Var till 1. På ett kontrollobjekt tar du Key- Space -> If Var = 1 then =-= Destroy object (Other) eller Destroy Object (Object) beroende på vilket object som ska förstöras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidfreak Skrivet 19 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 .. Man läser manualen. Jag har gjort jag hittade inte nåt :( Det gäller inte att hitta något, det gäller att lära sig. Först skapar du ett variabel "Var = 0", sen skapar du Collision med objektet, på collision ändrar du Var till 1. På ett kontrollobjekt tar du Key- Space -> If Var = 1 then =-= Destroy object (Other) eller Destroy Object (Object) beroende på vilket object som ska förstöras. Tack, men kan du förklara lite bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 .. Man läser manualen. Jag har gjort jag hittade inte nåt :( Det gäller inte att hitta något, det gäller att lära sig. Först skapar du ett variabel "Var = 0", sen skapar du Collision med objektet, på collision ändrar du Var till 1. På ett kontrollobjekt tar du Key- Space -> If Var = 1 then =-= Destroy object (Other) eller Destroy Object (Object) beroende på vilket object som ska förstöras. Tack, men kan du förklara lite bättre? Haha, epic fail, han förklarade ju jätte bra :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 20 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2008 Jag antar att man styr det ena föremålet och att det är det andra som ska förstöras, men du får förklara bättre annars. Obj1: Det föremål man styr Obj2: Det föremål som ska förstöras Obj1 > Collision Event med Obj2 > Execute Code > if keyboard_check(vk_space){with other instance_destroy()} Enklare än så blir det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ROBLOX Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 Jag antar att man styr det ena föremålet och att det är det andra som ska förstöras, men du får förklara bättre annars. Obj1: Det föremål man styr Obj2: Det föremål som ska förstöras Obj1 > Collision Event med Obj2 > Execute Code > if keyboard_check(vk_space){with other instance_destroy()} Enklare än så blir det inte. man kan göra det där utan koder -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 GML är alltid bättre än Drag and Drop, då det är mycket kraftfullare och även (när man lärt sig det) enklare att använda. Så det finns ingen anledning att inte göra det med kod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 GML är alltid bättre än Drag and Drop, då det är mycket kraftfullare och även (när man lärt sig det) enklare att använda. Så det finns ingen anledning att inte göra det med kod. True. Drag and Drop funkar bra till en viss gräns då GML blir mycket mer effektivt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidfreak Skrivet 25 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2008 Jag antar att man styr det ena föremålet och att det är det andra som ska förstöras, men du får förklara bättre annars. Obj1: Det föremål man styr Obj2: Det föremål som ska förstöras Obj1 > Collision Event med Obj2 > Execute Code > if keyboard_check(vk_space){with other instance_destroy()} Enklare än så blir det inte. Tack för hjälpen men kan du säga hur man gör för att man ska trycka på F1 F2 F3 & F4 jag försökte men jag lyckades inte :( HHHJJJÄÄÄLLLPPPPP Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 25 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2008 I vilket sammanhang, vad ska hända? Förklara så mycket du kan så blir det lättare att hjälpa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.