Hoppa till innehåll

Game Maker!


Davidfreak

Rekommendera inlägg

.. Man läser manualen.

Jag har gjort jag hittade inte nåt :(

 

Det gäller inte att hitta något, det gäller att lära sig.

Först skapar du ett variabel "Var = 0", sen skapar du Collision med objektet, på collision ändrar du Var till 1. På ett kontrollobjekt tar du Key- Space -> If Var = 1 then =-= Destroy object (Other) eller Destroy Object (Object) beroende på vilket object som ska förstöras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.. Man läser manualen.

Jag har gjort jag hittade inte nåt :(

 

Det gäller inte att hitta något, det gäller att lära sig.

Först skapar du ett variabel "Var = 0", sen skapar du Collision med objektet, på collision ändrar du Var till 1. På ett kontrollobjekt tar du Key- Space -> If Var = 1 then =-= Destroy object (Other) eller Destroy Object (Object) beroende på vilket object som ska förstöras.

 

Tack, men kan du förklara lite bättre?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.. Man läser manualen.

Jag har gjort jag hittade inte nåt :(

 

Det gäller inte att hitta något, det gäller att lära sig.

Först skapar du ett variabel "Var = 0", sen skapar du Collision med objektet, på collision ändrar du Var till 1. På ett kontrollobjekt tar du Key- Space -> If Var = 1 then =-= Destroy object (Other) eller Destroy Object (Object) beroende på vilket object som ska förstöras.

 

Tack, men kan du förklara lite bättre?

 

Haha, epic fail, han förklarade ju jätte bra :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att man styr det ena föremålet och att det är det andra som ska förstöras, men du får förklara bättre annars.

 

Obj1: Det föremål man styr

Obj2: Det föremål som ska förstöras

 

Obj1 > Collision Event med Obj2 > Execute Code >

 

 if keyboard_check(vk_space){with other instance_destroy()}

 

Enklare än så blir det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att man styr det ena föremålet och att det är det andra som ska förstöras, men du får förklara bättre annars.

 

Obj1: Det föremål man styr

Obj2: Det föremål som ska förstöras

 

Obj1 > Collision Event med Obj2 > Execute Code >

 

 if keyboard_check(vk_space){with other instance_destroy()}

 

Enklare än så blir det inte.

man kan göra det där utan koder -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att man styr det ena föremålet och att det är det andra som ska förstöras, men du får förklara bättre annars.

 

Obj1: Det föremål man styr

Obj2: Det föremål som ska förstöras

 

Obj1 > Collision Event med Obj2 > Execute Code >

 

 if keyboard_check(vk_space){with other instance_destroy()}

 

Enklare än så blir det inte.

Tack för hjälpen men kan du säga hur man gör för att man ska trycka på F1 F2 F3 & F4 jag försökte men jag lyckades inte :( HHHJJJÄÄÄLLLPPPPP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...