Satisfaction Skrivet 21 Augusti 2008 Rapport Skrivet 21 Augusti 2008 Jo kolla jag var och surfade lite och kollade på lite låttexter och sånt. Och sen kom det upp ett pop-up fönster: "Java - Varning" eller något liknande. Och jag skulle kolla vad det var. Kom dock inte upp någonting. Och eftersom jag surfade på lite okänd mark så gjorde jag en standard sökning med Norton 360. Stod då att den hittat 5 säkerhetsrisker: 3 tecken på trojaner. Tracking Cookie Downloader nånting. Och jag gjorde detta strax efter jag blev misstänksam. Och trojaner infekterar väl andra program man öppnar eller nåt sånt? Så hur skulle jag då kunna kolla om det spridit sig? Vill bara vara helt säker. :( Skulle passa med snabba svar :( Citera
Desajn Skrivet 21 Augusti 2008 Rapport Skrivet 21 Augusti 2008 http://www.antispywareforum.se/phpBB/ En bra sida med allt. Du lär nog hitta ditt svar. :) Citera
ThaNooB Skrivet 21 Augusti 2008 Rapport Skrivet 21 Augusti 2008 Trojaner är väl ett virus som gör så skaparen eller sändaren kan styra datorn eller? Eller så var det nåt annat. Citera
Desajn Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Skrivet 22 Augusti 2008 Trojaner kan klassas som det med ja. Men mestadels är det en RAT om folk kan styra massa saker på en persons dator. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.