DjLudde Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 (redigerat) Förra tråden låstes på grund av att den flippade ur... Det vill jag inte att den här tråden ska göra... Pokemon metal version är ett spel jag håller på med. Jag kommer att behöva väldigt mycket hjälp. Spelet görs med programet Game maker(som du kan ladda ner här) Det kommer bara att vara Fake-Pokemon i detta spel men det är möjligt att någon kanske gör en ny Eevee utveckling och då kommer Eevee och utvecklingen med. Om du vill hjälpa till så kan du göra följande: 1. Komma på bra händelser. 2. Göra fler pokemon (skicka dem i Pokemon Metal sprites tråden), om du går ner hittar du några som kommer med. 3. Komma på namn och göra ställen och gubbar. 4. Hitta flera passande låtar (får inte vara sång, Tips: Hemsida med spelmusik (från JosJuice :thanks: ) 5. Komma på en bättre för film... 6. Göra koder som kan vara andvändbara i spelet. 7. Hålla igång tråden (inte spama eller bråka för då blir tråden låst igen... ) Alla buggar är lösta :P Tyvär får ni vänta till demo 2 om ni vill köra spelet... Om ni hjälper till riktigt mycket kan ni få 50-200 fm! (beroende på vad ni hjälper till med) Här är en lista på folk som har fått fm och vad dem har gjort: Namn:JosJuice. Har gjort:Löst 2 buggar och fixat en guide hur man väljer namn. Antal fm:150 Det kommer bli fighter i spelet :D Om ni vill veta vad som ska hända i spelet så kolla bland bifogade filer och tryck på Pokemon Metal Händelse Det här är för dem som vill göra Pokemon sprites Här är alla Pokemon: http://img102.imageshack.us/img102/5396/gamesprites3mt7.png Det andra demot har jag inte jobbat med medans tråden var avstängd :( , därför behöver jag väldigt mycket hjälp! Fråga mig för kopia! ;) Pokemon_Metal_Händelse.doc Redigerat 22 Augusti 2008 av Kuddmannen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 1. varför är alla pokemonar så j*vla lika alla pokemonar i pokemon diamond/pearl? 2. de här spelet kommer förmodligen aldrig bli klart Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 22 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 Jag tror i alla fall att det kommer bli klart och dessutom är det inte bara jag som kommer göra spelet... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 han eric eller vad han heter försökte ju göra ett pokemon spel förut, efter 3 år gav han upp Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gurragu Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 (redigerat) Han kanske inte heller var så bra på game maker eller inte hade hjälp Redigerat 22 Augusti 2008 av gurragu Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 24 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 Kuddmannen, använder du betalversionen eller inte? Han kanske inte heller var så bra på game maker eller inte hade hjälpSpelet "planerades" i två år före han faktiskt började göra spelet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 24 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 JosJuice: Inte men jag kan fixa om det behövs :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Euphoria Skrivet 24 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 Inte illa mannen, fortsätter du på det här kommer det bli lyckat. Lägg bara mer tid på det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 25 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2008 tänkte ba säga att det kan ta tid för spelet att bli klart... har fullt upp med hur mycket som hälst nu (asså inte med datorn) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 18 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Förlåt för dubbell inlägg... :( Skulle vilja ha en kod så man kan prata, kan ett sätt men det måste finass ett snabbare sett för mitt tar typ 10 minuter att göra en text... Pm:a en game maker fil där du visar hur man gör eller pm:a en guide hur man gör om du vet. ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 (redigerat) Här är 2 st jag har gjort den ena är en utveckling! OBS! Det kan ta en stund innan utvecklingen har laddats klart! http://img261.imageshack.us/img261/4395/namnlsoooooit3.jpg Namn: GarQueen Utvecklingen http://img229.imageshack.us/img229/8531/apauv0.png Namn: GallskQueen Jag gjorde en tränare med :) Kanske inte blev så bra för jag blandade ihop 2 gymledare :/ Plus en annan gubbe :/ Men här har vi tränaren! http://img172.imageshack.us/img172/9126/pkm1ia9.png P.S Alla kan betyg sätta mina pokemon som jag gjorde nu och tränaren :) Redigerat 18 September 2008 av Moonlamp Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 19 September 2008 Rapport Dela Skrivet 19 September 2008 Förlåt för dubbell inlägg... :( Skulle vilja ha en kod så man kan prata, kan ett sätt men det måste finass ett snabbare sett för mitt tar typ 10 minuter att göra en text... Pm:a en game maker fil där du visar hur man gör eller pm:a en guide hur man gör om du vet. ;) Jag kan plocka ut det ur Pokémon Island... Här är 2 st jag har gjort den ena är en utveckling! OBS! Det kan ta en stund innan utvecklingen har laddats klart! Namn: GarQueen Utvecklingen Namn: GallskQueen Jag gjorde en tränare med :) Kanske inte blev så bra för jag blandade ihop 2 gymledare :/ Plus en annan gubbe :/ Men här har vi tränaren! P.S Alla kan betyg sätta mina pokemon som jag gjorde nu och tränaren :) Passar inte detta bättre i tråden för sprites? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg