Filosofen Skrivet 24 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 (redigerat) Jag skulle vela fråga er som har gått på linsundersökning hos Synsam: Fick ni/köpa linser direkt efter linsundersökningen? Och vad valde ni för linstyp och varför? Redigerat 24 Augusti 2008 av Skillet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 24 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 Jag har iofs köpt linser i en annan butik, men proceduren ska vara likadan på alla ställen. Man brukar få ett par linser att testa efter undersökningen som man får använd ett tag och sen får man komma tillbaka på en kortare undersökning för att se om allt fungerat bra. Sen kan man beställa mer linser och kanske någon annan typ om man haft problem. Själv har jag haft månadslinser bara för att jag fick det rekommenderat till mig. Lite bökigt med linsvätska, men jag vet hur pass rent jag måste ha överallt för att inte få bakterier och så i ögonen. Om man vet att man inte är så jätterenlig av sig eller vet att man slarvar med sånt så är det bäst att köpa engångslinser... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 24 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 Ja, så var det för mig också. Fick ett par att testa, och skulle sen tillbaka några dagar senare för att beställa nya. Men det tar ju ett tag innan dem kommer fram. Jag valde månadslinser, då dagslinser (iaf för mig) hade kostat dubbelt så mycket. Nackdelen med månadslinser är ju att dem måste hållas väldigt rena, och även att det inte är så bra om man skulle råkas tappa bort en lins. Att tappa bort en dagslins gör inte lika mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 24 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 (redigerat) Tack för svaren! En liten fråga till: Hur många par linser fick ni med er hem att testa? Redigerat 24 Augusti 2008 av Skillet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 24 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 (redigerat) Tack för svaren! En liten fråga till: Hur många par linser fick ni med er hem att testa? Det brukar väl bara vara ett par? Du har väl inte fyra ögon? Du får ett par kontaktlinser (Ett par menas två stycken), provlinserna har den styrka du behöver. Ett par dagar senare ska du komma tillbaka för snabbkoll och se så att ögonen inte reagerat på fel sätt eller liknande. Redigerat 24 Augusti 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 24 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 (redigerat) Nejmen jag menar hur många linser för hur många dagar man får med sig hem att testa.. Såhär tänkte jag: Om man får med sig ett par hem (2 st, en dag) och sen nästa dag måste man använda glasögonen.. Tack för svar. Redigerat 24 Augusti 2008 av Skillet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 24 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 (redigerat) Ett par. Men med dagslinser vet jag inte. Om provtiden är t ex en vecka så får du antagligen 7 st (par). En dag är däremot för kort provtid. Provtiden är mest för att se hur ens ögon reagerar på att ha linser och om de linser man provar är bra. Man hinner nog inte känna det på en dag. Redigerat 24 Augusti 2008 av KuzunE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 24 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 Antal linser man får beror som sagt på vilken typ du ska testa. Jag testade månadslinser, så jag fick ett par (en för vardera öga) som jag fick testa i två veckor och sen komma in och prata och visa hur det kändes. Sen beställdes det nya linser för 6 månader samtidigt som jag använde linserna månaden ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filosofen Skrivet 24 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 (redigerat) Tack för alla svar! : ) Tråden kan låsas om moderatorn tycker det.. Redigerat 24 Augusti 2008 av Skillet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.