Tortilla Skrivet 14 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 HEHE, ok men ändå äre någon som vet om det finns några bra rap låtar så skriv eller skicka en läng från youtube eller nå ! TACK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 15 September 2008 Rapport Dela Skrivet 15 September 2008 (redigerat) Ja vet inte riktigt va som är emo men tror att Dead by april och Silverstein är emo :P Silverstein är alt-rock. De var lite hardcore-inspirerade innan men har nu (de blev kända) helt övergått till alt-rock/pop. De har gått samma väg som alla andra "emo"-band som egentligen är alt-rock. De börjar med att vara helt ok band (inte jättebra men inte heller usla). Sedan blir de kända och börjar spela skit. Näe, rap e bättre än sån musikSmaken är som baken. Vet du ens vad grunge är? För det vet iaf inte jag o_O Vet inte hur man ska säga det men tyckte iaf att de var en dålig musik stil. Grunge är alt-rock/metal/hardcore och är ofta rätt så hårda gitarrer (heavily distorted) med "clean vocals". Det förekommer även rätt så ofta även akustisk gitarr och elgitarr i samma låt. Grunge-band brukar också göra väldigt många ballader i jämförelse med liknande band från andra genrer. Exempel på grunge-band är givetvis Nirvana som är tidig grunge men nutida grunge har utvecklats från det och (i.m.o.) blivit mycket bättre. Själv tycker jag att Blood Root Mother är bra. Redigerat 15 September 2008 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raffed Skrivet 15 September 2008 Rapport Dela Skrivet 15 September 2008 Alesana, Before Their Eyes och HIM Är inte ett jätte-f*n av emo-musik, så jag är inte säker på om dessa band är emo, men dem är iallafall värda att lyssna på^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 15 September 2008 Rapport Dela Skrivet 15 September 2008 Alesana, Before Their Eyes och HIM Är inte ett jätte-f*n av emo-musik, så jag är inte säker på om dessa band är emo, men dem är iallafall värda att lyssna på^^ Alesana är screamo/post-hardcore. Before their eyes är post-hardcore. HIM är metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 17 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 September 2008 Chainsawkitten du kan det du pratar om ( Cool dude! ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Dom ända bra rap låtarna. Rekomenderas att alla kollar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TuggaBananWTF Skrivet 27 September 2008 Rapport Dela Skrivet 27 September 2008 Rap: Eminem - Without Me Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.