Gäst OneDream Skrivet 30 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2008 Eller tvärtom. Jag håller på med ett ställe när man har en fundering om ett engelskt/Svenskt ord. Så ska man kunna söka om ordet. Man ska även kunna skicka in egna ord man tycker fattas. Innan "Realese" Så kommer jag försöka ha minst 100 ord med. Så här får ni gärna säga några översättningar som ni tycker om. Alltså kommer denna hemsida ha en sökfunktion. man skriver den på "Engelska/svenska" och då kommer fram. Designen kommer inte vara något speciellt. Utan bara någon vit bakrund med 2 flikar eller så. Ni får gärna ha övriga tips också. Men det kommer ta ett litet tag. har några läxor att göra. Som jag borde göra. Så jag kommer endast hålla på kvällarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 (redigerat) Finns redan en skitbra sida som är precis vad du beskrev. http://tyda.se/ Att söka ord är skitlätt, och sökrutan kommer själv med förslag. Sen kan man även skicka in egna ord som man tycker borde finnas med. Slår man upp ett ord så får man även synonymer och böjningar. Om jag får komma med ett litet förslag så gör du en "L33t Translator" sida :P Man kan skriva in en vanlig text och få den ändrad till l33t text, och tvärt om. Detta är jättelätt och snabbt att skapa också. En rolig grej som kan uppskattas om man gör det bra och seriöst. Redigerat 31 Augusti 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Eller tvärtom. Jag håller på med ett ställe när man har en fundering om ett engelskt/Svenskt ord. Så ska man kunna söka om ordet. Man ska även kunna skicka in egna ord man tycker fattas. Innan "Realese" Så kommer jag försöka ha minst 100 ord med. Så här får ni gärna säga några översättningar som ni tycker om. Alltså kommer denna hemsida ha en sökfunktion. man skriver den på "Engelska/svenska" och då kommer fram. Designen kommer inte vara något speciellt. Utan bara någon vit bakrund med 2 flikar eller så. Ni får gärna ha övriga tips också. Men det kommer ta ett litet tag. har några läxor att göra. Som jag borde göra. Så jag kommer endast hålla på kvällarna. asså ska du ha som wikipedia elr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bananskal Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Eller tvärtom. Jag håller på med ett ställe när man har en fundering om ett engelskt/Svenskt ord. Så ska man kunna söka om ordet. Man ska även kunna skicka in egna ord man tycker fattas. Innan "Realese" Så kommer jag försöka ha minst 100 ord med. Så här får ni gärna säga några översättningar som ni tycker om. Alltså kommer denna hemsida ha en sökfunktion. man skriver den på "Engelska/svenska" och då kommer fram. Designen kommer inte vara något speciellt. Utan bara någon vit bakrund med 2 flikar eller så. Ni får gärna ha övriga tips också. Men det kommer ta ett litet tag. har några läxor att göra. Som jag borde göra. Så jag kommer endast hålla på kvällarna. asså ska du ha som wikipedia elr? Nej, det ska han inte. Läs vad han skrev istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Finns redan en skitbra sida som är precis vad du beskrev. http://tyda.se/ Att söka ord är skitlätt, och sökrutan kommer själv med förslag. Sen kan man även skicka in egna ord som man tycker borde finnas med. Slår man upp ett ord så får man även synonymer och böjningar. Om jag får komma med ett litet förslag så gör du en "L33t Translator" sida :P Man kan skriva in en vanlig text och få den ändrad till l33t text, och tvärt om. Detta är jättelätt och snabbt att skapa också. En rolig grej som kan uppskattas om man gör det bra och seriöst. det är ju omöjligt för mig. vet inte hur man gör det ens :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Finns redan en skitbra sida som är precis vad du beskrev. http://tyda.se/ Att söka ord är skitlätt, och sökrutan kommer själv med förslag. Sen kan man även skicka in egna ord som man tycker borde finnas med. Slår man upp ett ord så får man även synonymer och böjningar. Om jag får komma med ett litet förslag så gör du en "L33t Translator" sida :P Man kan skriva in en vanlig text och få den ändrad till l33t text, och tvärt om. Detta är jättelätt och snabbt att skapa också. En rolig grej som kan uppskattas om man gör det bra och seriöst. det är ju omöjligt för mig. vet inte hur man gör det ens :P Så du fick för dig att du skulle skapa en translator sida men vet inte ens hur man byter ut tecken i text? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 den sida jag tänkt mig är mycket lättare att göra. =). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 den sida jag tänkt mig är mycket lättare att göra. =). Ja, allt är ju lätt att göra om man hittar någon gratistjänst eller färdiga scripts.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 ja, precis =). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Väldigt bra idé, men jag hoppas att det blir en sådan webbsida som är snabb och enkel, inte som de flesta, onödigt innehåll och massa onödig text. Det är väl en webbsida som du pratar om? :P Så att jag inte har förstått fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 självklart en hemsida. Men jag har knappt gjort något på den. har inte tid. Sedan letar jag efter en bra hemsida man kan lägga upp den på också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 självklart en hemsida. Men jag har knappt gjort något på den. har inte tid. Sedan letar jag efter en bra hemsida man kan lägga upp den på också. Men du gör ju ingenting. Du använder dig av ett färdigt script. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.