Raptomex Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Hejsan alla. Jo jag har lanat med kompisar under helgen och alltså inte varit hemma. Men idag när jag kom hem så märkte jag att morsan hade satt in ett trådlöst internet. Jag frågade såklart varför och hon sa att det var bättre anslutning å sånt. Så jag startade Counter Strike source och gick in på en server. Dom första minuterna så spelade jag med låg ping, efter 5 minuter så höjdes den och till slut så blev jag kickad för att jag hade för hög ping. Jag trodde att det var något tillfälligt men dock. Jag testade alla mina andra spel, fick samma resultat. Så nu har jag kommit fram till att det är det trådlösa internet skitet som sabbar allt. När jag kollar på signalstyrkan så är den runt 117/130Mbit/s. Jag är totalt värdelös inom den saken så jag vet varken om det är bra eller dåligt för att vara ett trådlöst. Så jag undrar om det är trådlösa som är för trögt eller är det nån inställning jag måste ändra på? Om det är en bra anslutning eller ja, kan det vara nått jag måste fixa i inställningarna? Men jag tror mest på att det är routern och skitet som är trögt. Om det är så, så får jag tjata på morsan att vi ska sätta in det gamla igen. Det är en D-link i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 (redigerat) Hejsan alla. Jo jag har lanat med kompisar under helgen och alltså inte varit hemma. Men idag när jag kom hem så märkte jag att morsan hade satt in ett trådlöst internet. Jag frågade såklart varför och hon sa att det var bättre anslutning å sånt. Så jag startade Counter Strike source och gick in på en server. Dom första minuterna så spelade jag med låg ping, efter 5 minuter så höjdes den och till slut så blev jag kickad för att jag hade för hög ping. Jag trodde att det var något tillfälligt men dock. Jag testade alla mina andra spel, fick samma resultat. Så nu har jag kommit fram till att det är det trådlösa internet skitet som sabbar allt. När jag kollar på signalstyrkan så är den runt 117/130Mbit/s. Jag är totalt värdelös inom den saken så jag vet varken om det är bra eller dåligt för att vara ett trådlöst. Så jag undrar om det är trådlösa som är för trögt eller är det nån inställning jag måste ändra på? Om det är en bra anslutning eller ja, kan det vara nått jag måste fixa i inställningarna? Men jag tror mest på att det är routern och skitet som är trögt. Om det är så, så får jag tjata på morsan att vi ska sätta in det gamla igen. Det är en D-link i alla fall. Körde du med routern innan fast med en TP-kabel inkopplad till den istället? Redigerat 31 Augusti 2008 av Gimcor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 31 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Hejsan alla. Jo jag har lanat med kompisar under helgen och alltså inte varit hemma. Men idag när jag kom hem så märkte jag att morsan hade satt in ett trådlöst internet. Jag frågade såklart varför och hon sa att det var bättre anslutning å sånt. Så jag startade Counter Strike source och gick in på en server. Dom första minuterna så spelade jag med låg ping, efter 5 minuter så höjdes den och till slut så blev jag kickad för att jag hade för hög ping. Jag trodde att det var något tillfälligt men dock. Jag testade alla mina andra spel, fick samma resultat. Så nu har jag kommit fram till att det är det trådlösa internet skitet som sabbar allt. När jag kollar på signalstyrkan så är den runt 117/130Mbit/s. Jag är totalt värdelös inom den saken så jag vet varken om det är bra eller dåligt för att vara ett trådlöst. Så jag undrar om det är trådlösa som är för trögt eller är det nån inställning jag måste ändra på? Om det är en bra anslutning eller ja, kan det vara nått jag måste fixa i inställningarna? Men jag tror mest på att det är routern och skitet som är trögt. Om det är så, så får jag tjata på morsan att vi ska sätta in det gamla igen. Det är en D-link i alla fall. Körde du med routern innan fast med en TP-kabel inkopplad till den istället? Jag hade en sladd som gick från ett vägg uttag till modemet och sedan en sladd från modemet in i datorn. Men nu så har jag en router. Men det är ganska svårt att förklara alla uttag i routern kan nån typ bara säga om trådlöst är sämre än om man har en sladd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Jag hade en sladd som gick från ett vägg uttag till modemet och sedan en sladd från modemet in i datorn. Men nu så har jag en router. Men det är ganska svårt att förklara alla uttag i routern kan nån typ bara säga om trådlöst är sämre än om man har en sladd?Det borde inte gå segare såvida ditt internet inte har högre hastigheter än 54mbit/s så det är standarden för hastigheten på trådlösa nätverk. Jag skulle gissa på att du har något fel med inställningarna för routern. Se till att du har Upnp påslaget och se om det gör en skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 31 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Jag hade en sladd som gick från ett vägg uttag till modemet och sedan en sladd från modemet in i datorn. Men nu så har jag en router. Men det är ganska svårt att förklara alla uttag i routern kan nån typ bara säga om trådlöst är sämre än om man har en sladd?Det borde inte gå segare såvida ditt internet inte har högre hastigheter än 54mbit/s så det är standarden för hastigheten på trådlösa nätverk. Jag skulle gissa på att du har något fel med inställningarna för routern. Se till att du har Upnp påslaget och se om det gör en skillnad. Vart hittar jag denna Upnp ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 (redigerat) Jag hade en sladd som gick från ett vägg uttag till modemet och sedan en sladd från modemet in i datorn. Men nu så har jag en router. Men det är ganska svårt att förklara alla uttag i routern kan nån typ bara säga om trådlöst är sämre än om man har en sladd? Det borde inte gå segare såvida ditt internet inte har högre hastigheter än 54mbit/s så det är standarden för hastigheten på trådlösa nätverk. Jag skulle gissa på att du har något fel med inställningarna för routern. Se till att du har Upnp påslaget och se om det gör en skillnad. Vart hittar jag denna Upnp ? Skriv in http://192.168.0.1 i adressfältet och när log in-rutan hoppar fram så skriver du in "admin" under användarnamn och lämnar lösenordsfältet tomt. Detta förutsätter dock att du inte har satt ett eget användarnamn och lösenord på routern. Hursomhelst så är det bara att leta runt sedan bland inställningarna för att hitta Upnp-grejen. Jag kan inte säga exakt var då jag inte använder en D-link :) Redigerat 31 Augusti 2008 av Gimcor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 31 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Jag hade en sladd som gick från ett vägg uttag till modemet och sedan en sladd från modemet in i datorn. Men nu så har jag en router. Men det är ganska svårt att förklara alla uttag i routern kan nån typ bara säga om trådlöst är sämre än om man har en sladd? Det borde inte gå segare såvida ditt internet inte har högre hastigheter än 54mbit/s så det är standarden för hastigheten på trådlösa nätverk. Jag skulle gissa på att du har något fel med inställningarna för routern. Se till att du har Upnp påslaget och se om det gör en skillnad. Vart hittar jag denna Upnp ? Skriv in http://192.168.0.1 i adressfältet och när log in-rutan hoppar fram så skriver du in "admin" under användarnamn och lämnar lösenordsfältet tomt. Detta förutsätter dock att du inte har satt ett eget användarnamn och lösenord på routern. Hursomhelst så är det bara att leta runt sedan bland inställningarna för att hitta Upnp-grejen. Jag kan inte säga exakt var då jag inte använder en D-link :) Ojda, morsan har både satt ett användarnamn och ett lösenord. Så då antar jag att mina spel timmar är förlorade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 Jag hade en sladd som gick från ett vägg uttag till modemet och sedan en sladd från modemet in i datorn. Men nu så har jag en router. Men det är ganska svårt att förklara alla uttag i routern kan nån typ bara säga om trådlöst är sämre än om man har en sladd? Det borde inte gå segare såvida ditt internet inte har högre hastigheter än 54mbit/s så det är standarden för hastigheten på trådlösa nätverk. Jag skulle gissa på att du har något fel med inställningarna för routern. Se till att du har Upnp påslaget och se om det gör en skillnad. Vart hittar jag denna Upnp ? Skriv in http://192.168.0.1 i adressfältet och när log in-rutan hoppar fram så skriver du in "admin" under användarnamn och lämnar lösenordsfältet tomt. Detta förutsätter dock att du inte har satt ett eget användarnamn och lösenord på routern. Hursomhelst så är det bara att leta runt sedan bland inställningarna för att hitta Upnp-grejen. Jag kan inte säga exakt var då jag inte använder en D-link :) Ojda, morsan har både satt ett användarnamn och ett lösenord. Så då antar jag att mina spel timmar är förlorade? Fråga bara morsan efter användarnamnet och lösenordet och skriv in det istället? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 har du typ 100 mb elr? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 för mig på 192.168.0.1 var lösenordet "password" testa de du med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 31 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 du kan ha fått dålig ping tack vare att trådlöst skifftar mellan resultat var du är i hemmet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 31 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2008 för mig på 192.168.0.1 var lösenordet "password" testa de du med?Ja jag testade. Men jag ska få löset imorgon som innehöll cirka 40 siffror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.