ThaNooB Skrivet 1 September 2008 Rapport Dela Skrivet 1 September 2008 Jag står inför ett svårt beslut. Ska jag köpa Windows XP 32-bit eller Windows Vista 32-bit? Jag spelar ganska mycket och så, så jag tänkte XP. Men det kanske blir gammalt och så... Är det lönt att köpa det nu, så här sent? Och jag vet ju att XP är lite snabbare och så... Gillar XP bättre själv. Men jag vet inte. Snälla hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 1 September 2008 Rapport Dela Skrivet 1 September 2008 jag tycker xp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 1 September 2008 Rapport Dela Skrivet 1 September 2008 Jag står inför ett svårt beslut. Ska jag köpa Windows XP 32-bit eller Windows Vista 32-bit? Jag spelar ganska mycket och så, så jag tänkte XP. Men det kanske blir gammalt och så... Är det lönt att köpa det nu, så här sent? Och jag vet ju att XP är lite snabbare och så... Gillar XP bättre själv. Men jag vet inte. Snälla hjälp! Om du spelar mycket så ska du ha Windows XP. Vista brukar inte acceptera alla spel och då måste du ställa in så att Vista tillåter en spela spel. Men Vista är nyare och snyggare, men XP är det bra kvalité och inga problem med spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 1 September 2008 Rapport Dela Skrivet 1 September 2008 Jag står inför ett svårt beslut. Ska jag köpa Windows XP 32-bit eller Windows Vista 32-bit? Jag spelar ganska mycket och så, så jag tänkte XP. Men det kanske blir gammalt och så... Är det lönt att köpa det nu, så här sent? Och jag vet ju att XP är lite snabbare och så... Gillar XP bättre själv. Men jag vet inte. Snälla hjälp! Om du spelar mycket så ska du ha Windows XP. Vista brukar inte acceptera alla spel och då måste du ställa in så att Vista tillåter en spela spel. Men Vista är nyare och snyggare, men XP är det bra kvalité och inga problem med spel. man kan ha vista skin på XP Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 1 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2008 Min pappa vill ha det nyaste så jag ska visa han denna tråden sen när alla skrivit KÖP XP!!! ^_^ Han tror att Vista är bättre för att det är nyare och att det är onödigt att betala ca 1000 kr för ett gammalt OS. Btw, så tror jag jag ska köpa Windows XP Home Edition. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 1 September 2008 Rapport Dela Skrivet 1 September 2008 Vista är bättre. Men det är inte alla som känner att de behöver alla nya saker. Dessutom är det som många här säger att äldre spel och program inte alltid fungerar som de ska i Vista. Ibland kan det vara så att de inte funkar alls. Men jag har hört få klagomål från Vistaanvändare angående detta. Windows XP har väl fått sin sista uppdatering någonsin vad jag vet. Det fungerar, men det kommer inte förbättras något speciellt i framtiden. Är det ett beslut du ska ta i och med nytt datorinköp? Ska du spela nya spel i snygg grafik är nog Vista att föredra eftersom det endast är där DX10 har fullt stöd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 1 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2008 Okej, jag tror jag satsar på Vista då. Ska spela Crysis och såna spel. Skulle fixat ny dator nu egentligen men uppgraderar den bara nu istället lite. Bara nya fläktar och hårddisk, men ska fixa en dator nästa år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sweoggy Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Okej, jag tror jag satsar på Vista då. Ska spela Crysis och såna spel. Skulle fixat ny dator nu egentligen men uppgraderar den bara nu istället lite. Bara nya fläktar och hårddisk, men ska fixa en dator nästa år. Röstar också för Vista. Det är en myt att alla spel går snabbare på XP, det är inte sant. Flera nyare spel är bättre optimerade för Vista än XP (Vet inte hur fallet är med Crysis). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 asså xp är bättre. och crysis funkar på xp också så de så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sweoggy Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 asså xp är bättre. och crysis funkar på xp också så de så. Vem har sagt att det inte fungerar? Du kan däremot få Crysis mycket snyggare på Vista tack vare Directx 10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Okej, jag tror jag satsar på Vista då. Ska spela Crysis och såna spel. Skulle fixat ny dator nu egentligen men uppgraderar den bara nu istället lite. Bara nya fläktar och hårddisk, men ska fixa en dator nästa år. Röstar också för Vista. Det är en myt att alla spel går snabbare på XP, det är inte sant. Flera nyare spel är bättre optimerade för Vista än XP (Vet inte hur fallet är med Crysis). Det är inte frågan om att det går snabbare :huh: Bara det att vissa spel inte fungerar på Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Okej, jag tror jag satsar på Vista då. Ska spela Crysis och såna spel. Skulle fixat ny dator nu egentligen men uppgraderar den bara nu istället lite. Bara nya fläktar och hårddisk, men ska fixa en dator nästa år. Röstar också för Vista. Det är en myt att alla spel går snabbare på XP, det är inte sant. Flera nyare spel är bättre optimerade för Vista än XP (Vet inte hur fallet är med Crysis). Det är inte frågan om att det går snabbare :huh: Bara det att vissa spel inte fungerar på Vista. bra nån som håller med mej.och crysis kräver ej lika mycket till xp-.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.