DiRtY Skrivet 8 September 2008 Rapport Skrivet 8 September 2008 (redigerat) tja behöver lite hjälp nu med mitt lilla media paket (dator-tv-säng:D) 1. finns det nån sorts fjärrkontroll som man kan styra filmer med som man spelar upp i VLC media player? 2. vad är det för kabel man ska använda för att få ljud från pc-lcd tv (använder nu en hdmi kabel för bild men får inget ljud)? 3.Hur får man Digital tv i pc:n 4. på mitt nätag står det 230v men hur många w är det? 5. hur kollar man om sitt nuvarande grafikkort har PCI-E 6. om Det har PCI-E kan jag sätta in vilket kort som helt då som oxå har PCI-E? mvh underwar! Redigerat 8 September 2008 av underwar Citera
Trenatos Skrivet 8 September 2008 Rapport Skrivet 8 September 2008 Hej underwar! 1. Tydligen finns det ett program som heter Intelliremote som ska fungera med VLC, har inte provat det själv men det ska tydligen fungera med alla vanliga fjärrkontroller och VLC. 2. Det beror lite på vad du har för ljudkort, enkelt förklarat behöver du en kabel från ditt ljudkort in i TV'n. Kolla upp adaptrar med ljud/bild in och utgångar. 3. Med ett program samt DVB-T kort (Hauppage, TerraTec osv.) 4. Inte den blekaste. Om du öppnar chassit borde det stå på nätaggregatet någonstans. 5. Det finns ett program som heter HWInfo som är gratis och som visar vilken typ av kort du har. 6. Tyvärr inte alltid så enkelt. Det beror på ditt moderkort och vad det klarar av. Jag skulle rekomendera att gå in på din moderkorts-tillverkares hemsida och kolla vad det klarar av som mest. (Tillverkare står också i HWInfo har jag för mig) Hoppas det är till någon hjälp :) Citera
DiRtY Skrivet 9 September 2008 Författare Rapport Skrivet 9 September 2008 (redigerat) provade det där programet, var bra faktist (som man kollade sin komponenter asså). Men du sa nåt om ett program för vlc sökte ju en fjärrkontroll:D vet inte vad jag har för ljud kort, men borde det inte gå med en 3.5mm till 3xRCA? Redigerat 9 September 2008 av underwar Citera
Trenatos Skrivet 10 September 2008 Rapport Skrivet 10 September 2008 Det där programmet för VLC, jag menade att det programmet stödjer tex. Microsofts (bland annat) fjärrkontroller tillsammans med VLC. Vad jag vet finns det inga vanliga som off-the-shelf stödjer VLC. Jo det fungerar med 3.5mm -> rca adapter. Då får du stereo-ljud(Eller fler kanaler beroende på vilket kort du har och hur många adaptrar du kopplar in) Citera
DiRtY Skrivet 10 September 2008 Författare Rapport Skrivet 10 September 2008 Det där programmet för VLC, jag menade att det programmet stödjer tex. Microsofts (bland annat) fjärrkontroller tillsammans med VLC. Vad jag vet finns det inga vanliga som off-the-shelf stödjer VLC. Jo det fungerar med 3.5mm -> rca adapter. Då får du stereo-ljud(Eller fler kanaler beroende på vilket kort du har och hur många adaptrar du kopplar in) ok drar och köper en sådan kabel nån gång.kan du länka till nån fjärrkontroll som funkar med det programet? Citera
Trenatos Skrivet 11 September 2008 Rapport Skrivet 11 September 2008 Det står på sidan för programmet vilka som stöds, (och eftersom jag inte får göra reklam på forumet så kan jag inte nämna vissa inköps ställen) men de som stöds är ganska vanliga, så de borde vara lätta att få tag på, kolla in datorbutiken.com till exempel. Citera
DiRtY Skrivet 12 September 2008 Författare Rapport Skrivet 12 September 2008 ok ka göra det. Var iväg idag och köpte en 3.5mm till 3xRCA men få fortfarande inget ljud ur tv:n, vad gör jag för fel? Citera
Trenatos Skrivet 12 September 2008 Rapport Skrivet 12 September 2008 3.5mm används till olika in/utgångar, jag antar att du skaffade en för ljud. Vet inte vad du gör fel. Det ska bara vara att koppla in den mellan ljudkortet och din tv's ljud-ingångar så ska det fungera. Citera
DiRtY Skrivet 12 September 2008 Författare Rapport Skrivet 12 September 2008 har ju haft annat i den utgånget och de thar funkar och get tljud så det kan ju inte vara felet. Måste vara andra änden då, det är ju en gul,vit och en röd kontakt som jag har satt i på sidan på tv:n men får inge tljud. kasst! Men skiter nog i detta nu får la gå och köpa några högtalare i stället och slänge ut ännu mer money >:( Citera
laynus Skrivet 12 September 2008 Rapport Skrivet 12 September 2008 det finns ju såna kontroller. här är ett exempel http://www.logitech.com/index.cfm/speakers...97&cl=se,sv Citera
DiRtY Skrivet 12 September 2008 Författare Rapport Skrivet 12 September 2008 det finns ju såna kontroller. här är ett exempel http://www.logitech.com/index.cfm/speakers...97&cl=se,sv nu menade jag för några hundra inte för 3000:D Citera
laynus Skrivet 12 September 2008 Rapport Skrivet 12 September 2008 sånt här då? http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vP...markID=20-95-80 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.