Hoppa till innehåll

Trasig 8 Bit?


DanOhm
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag försöker fixa upp mitt Nintendo 8 bit. När jag läste runt lite så rekomenderade folk att man skulle byta ut connectorn och rengöra hela spelet. Skulle bli som nytt! Det har jag gjort! :)

 

När jag startade de så kommer det inte någon bild. Det ända som händer är att det är myrornas krig. Jag får ingen kontakt. Har provat med olika tvkablar oxå. Jag har rätt kanal inställning.

Någon som vet vad det är för fel? Är det helt trasigt?

 

Hoppas på svar!

 

Mvh: Daniel

Redigerat av DanOhm
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

har du kvar din gamla så sätt tillbaka den och laga den istället. Köpte ett ickefungerande nes och lagade upp det på 5min, lite för bra blev det dock, sticker jag in kasetterna hela vägen så läser den inte, och inte om jag fäller ner heller, men gör inte mig nåt, går att spela på nu iaf.

 

http://blog.wired.com/games/2008/04/gamelife-the--1.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

...myrornas krig. Jag får ingen kontakt. Har provat med olika tvkablar oxå. Jag har rätt kanal inställning.

Är du säker på att du sökt efter nya kanaler? Och att du kopplat RF kontakten därbaktill på konsollen, till antennintaget på TV:n. Annars, så finns det både compositvideo och ljud på höger sida av konsollen, dessa kopplar du då via scart på TV:n. Glöm inte att slå på AV 1, 2 eller 3 isf. ;)

 

Min connector är så för****at j**vla rostig och gammal, men bara man blåser ibland så fungerar det. =D

Redigerat av qwerty1984
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...