Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

tjoo, jo det är så att jag har installerat en dedicated server, problemet är att servern syns inte i listan, jag öppna portarna:

UDP

Port Start:1200

Port End:1200

Port Map:1200

UDP

Port Start:27000

Port End:27015

Port Map:27000

TCP

Port Start:27030

Port End:27039

Port Map: 27030

UDP

Port Start:27015

Port End:27020

Port Map: 27015

TCP

Port Start:27015

Port End:27015

Port Map:27015

TCP,UDP

Port Start:27011

Port End:27011

Port Map:27011

Jag starta servern via console grejen, inte GUI grejen utan console, jag gav min ip till min polare och han adda den i favoriter och han kunde se servern, men alla som jag har frågat om dom kan se min server i server listan, säger nej vi kan inte se din server

Vad är problemet+?

Har haft en server förrut och allt gick fint fint

Skrivet (redigerat)

Jah jag gav han min ip och han såg servern i favoriterna, det gör alla om jag ger ipet, men dom ser inte i master list?

Jag googlade på vilka portar man ska öppna för cs source dedicated server, där stog det dom portarna skulle man öppna.

Har haft en server förr men minns inte vilka portar jag öppnade, o det funkade perfekt. men nu :(

Redigerat av XzamX
Skrivet (redigerat)

Den kanske finns med på listan men typ i en lång lista som dina kompisar inte orkar leta igenom.

Byt bana till typ fy_pool_party och skriv det i filters.

Sen så letar du fram din.

Kom ihåg att om servern är tom så kan det vara att dina kompisar har filters på som

tar bort alla tomma/fulla servrar samt lösenord skyddade.

EDIT: Behövs bara port start/end 27015 UDP och TCP

Redigerat av garkan
Skrivet (redigerat)

Här kommer några kommandon som är användbara för servern och serverlistan:

sv_region x

// Vilken region du är i, se information om parametrarna här: http://developer.valvesoftware.com/wiki/Sv_region Om du bor i Europa rekommenderar jag dig att välja 3 som parameter

hostname "x"

// Vad servern har för namn, OBS: x måste placeras inom '"' tecken, annars kanske det blir något fel

sv_tags "x, y, z"

// Taggar som kommer upp för servern när man söker på den, se information om kommandot här: http://developer.valvesoftware.com/wiki/Sv_tags

Redigerat av Vitdom
Skrivet (redigerat)

okej, ska ändra på region grejen för jag hade world på den, men den där tags kommanden? Vad gör den? Fattar inte :/

För mig syns severn i LAN.

Redigerat av XzamX
Skrivet

okej, ska ändra på region grejen för jag hade world på den, men den där tags kommanden? Vad gör den? Fattar inte :/

Om dom kan komma in via IP'n så är de inte routern. Kolla i din server konsole och kolla så att den kan etablera en anslutning till Steams servrar.

Skrivet (redigerat)

Om dom kan komma in via IP'n så är de inte routern. Kolla i din server konsole och kolla så att den kan etablera en anslutning till Steams servrar.

mm det står i consolen: succesfull connect to Steam master (Ipet här) list nåt sånt

Redigerat av XzamX
  • Skapa ny...