ELF Skrivet 13 September 2008 Rapport Dela Skrivet 13 September 2008 Se om du kan komma åt några lösenord med Cain & Abel. Jag hittade exempelvis någons Lunarstorm som jag kunde logga in på, men lät bli att göra något. Jag körde det ofta innan gymnasiet jag gick på bytta routrar eller vad dom nu gjorde. För helt plötsligt så kom det inte upp några lösenord i programet. Cain & Able är även bland de mest lättupptäckta programmen. Vadå lätupptäckt? Menar du att man lät kan se om Cain har avänts? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 (redigerat) Se om du kan komma åt några lösenord med Cain & Abel. Jag hittade exempelvis någons Lunarstorm som jag kunde logga in på, men lät bli att göra något. Jag körde det ofta innan gymnasiet jag gick på bytta routrar eller vad dom nu gjorde. För helt plötsligt så kom det inte upp några lösenord i programet. Cain & Able är även bland de mest lättupptäckta programmen. Vadå lätupptäckt? Menar du att man lät kan se om Cain har avänts? Nej, du kan lätt se om Cain finns eller används på ett nätverk. Många skolor har antivirusprogram som loggar all aktivitet rörande hackingprogram så att det sedan kan spåras. Det är det jag menar, att Cain just är så lätt för AV program att hitta. Redigerat 14 September 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 14 September 2008 Rapport Dela Skrivet 14 September 2008 Se om du kan komma åt några lösenord med Cain & Abel. Jag hittade exempelvis någons Lunarstorm som jag kunde logga in på, men lät bli att göra något. Jag körde det ofta innan gymnasiet jag gick på bytta routrar eller vad dom nu gjorde. För helt plötsligt så kom det inte upp några lösenord i programet. Cain & Able är även bland de mest lättupptäckta programmen. Vadå lätupptäckt? Menar du att man lät kan se om Cain har avänts? Nej, du kan lätt se om Cain finns eller används på ett nätverk. Många skolor har antivirusprogram som loggar all aktivitet rörande hackingprogram så att det sedan kan spåras. Det är det jag menar, att Cain just är så lätt för AV program att hitta. OK. Men hur eller hur så kan man göra mycket skada första gången det används... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.