Hoppa till innehåll

Guitar Hero World Tour Instrumenten Till Rock Band 2?


PlayOn
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

GH:WT Verkar 10000 gånger bättre än RB2. Man kan göra egna låtar. GH's Trummset ser bättre ut och ska ha samma funktioner som RB2's. (knappt något ljud när du spelar på trummorna.) Och jag gissar att GH:WT kommer hålla längre.

 

:EDIT: Kratos, Jag tycker också att RB2's gitarr ser bättre ut men GH:WT ska vara bättre och tåla mer.

Redigerat av JingleHell
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GH:WT Verkar 10000 gånger bättre än RB2. Man kan göra egna låtar. GH's Trummset ser bättre ut och ska ha samma funktioner som RB2's. (knappt något ljud när du spelar på trummorna.) Och jag gissar att GH:WT kommer hålla längre.

 

:EDIT: Kratos, Jag tycker också att RB2's gitarr ser bättre ut men GH:WT ska vara bättre och tåla mer.

Hur vet du att GH ska vara bättre? Hur vet du att det ska tåla mer?

Eligt mej ser allt med Rock Bad bättre ut i pricip

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GH:WT Verkar 10000 gånger bättre än RB2. Man kan göra egna låtar. GH's Trummset ser bättre ut och ska ha samma funktioner som RB2's. (knappt något ljud när du spelar på trummorna.) Och jag gissar att GH:WT kommer hålla längre.

 

:EDIT: Kratos, Jag tycker också att RB2's gitarr ser bättre ut men GH:WT ska vara bättre och tåla mer.

Hur vet du att GH ska vara bättre? Hur vet du att det ska tåla mer?

Eligt mej ser allt med Rock Bad bättre ut i pricip

 

Med tanke på att man kan göra egna låtar och det finns fler låtar till GH och trummorna e snyggare och gitarren mer hållbar, jag har läst om att den ska vara mer hållbar och så har jag pratat med några jag känner på Sony.

Redigerat av JingleHell
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte det för att de som skapar spelen är ju största konkurenterna, annars skuller GH3 gitarer funka på rock band med de gör de ej.

det är ju f*n samma tillvärkare till båda spelen. klart dom funkar till varandra, dom lär ju låna ganska mycke av andra spelet när dom gör båda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst OneDream

tex guitar heros trummor ser mycket bättre ut, desto hårdare slag desto högre ljud och liknande.

 

Det är INTE samma tillverkare.

Redigerat av OneDream
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker väl inte man kan kalla några av trummorna för snygga, för det är dom inte, sen är säkert GH4as mer realistiska. det finns över 200 nedladdningsbara låtar till Rock Band nu, man kommer kunna spela alla Rock Band 1 låtar + dom 84 låtar som ingår i spelet, jag tvekar på att Neversoft kan trycka in fler låtar än så i ett spel. Harmonix har lagt ner mkt tid på att förbättra instrumenten i 2an, som t.ex trummorna har metall-nånting och gitarrerna ska vara hållbarare. man kan inte säga att Guitar Hero WT kommer va bättre än Rock Band 2 och vice versa när ingen här på forumet har spelat något av spelen. Personligen tror jag bara på Rock Band eftersom Harmonix har mer rutin än Neversoft, syns bl.a på mappingen av låtar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Står bl.a. på de här sidorna...

 

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10020530-1.html

 

http://www.shacknews.com/onearticle.x/54238

 

Själv tycker jag att rock band har snyggare interface och bättre låtar, men guitar hero har bättre instrument.

Expert på GH är ju även svårare än expert på RB har jag hört så svårighetsgraderna på spelet är lite olika kanske?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tex guitar heros trummor ser mycket bättre ut, desto hårdare slag desto högre ljud och liknande.

 

Det är INTE samma tillverkare.

det är ju visst samma tillverkare, båda spelen är gjorda av Harmonix. men det är 2 olika bolag som publicerat dom.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...