Fality Skrivet 22 September 2008 Rapport Dela Skrivet 22 September 2008 (redigerat) Så mycke skitsnack här inne. Varför spekulerar ni ens när det är konstaterat att det funkar? GT:WT <-> RB2 funkar fint, dock inte på Wii. Redigerat 22 September 2008 av Fality Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kratos Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 gitarren till Rock Band 2 ser ju bra mkt bättre ut än GH4as... eller jag har nog inte sett Guitar Heroes gitarr än men RB2s ser grym ut :P då bör du verkligen se guitar heros 4s gitarr.. Rock Bands ser ser mö bättre ut <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JingleHell Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) GH:WT Verkar 10000 gånger bättre än RB2. Man kan göra egna låtar. GH's Trummset ser bättre ut och ska ha samma funktioner som RB2's. (knappt något ljud när du spelar på trummorna.) Och jag gissar att GH:WT kommer hålla längre. :EDIT: Kratos, Jag tycker också att RB2's gitarr ser bättre ut men GH:WT ska vara bättre och tåla mer. Redigerat 23 September 2008 av JingleHell Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kratos Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 GH:WT Verkar 10000 gånger bättre än RB2. Man kan göra egna låtar. GH's Trummset ser bättre ut och ska ha samma funktioner som RB2's. (knappt något ljud när du spelar på trummorna.) Och jag gissar att GH:WT kommer hålla längre. :EDIT: Kratos, Jag tycker också att RB2's gitarr ser bättre ut men GH:WT ska vara bättre och tåla mer. Hur vet du att GH ska vara bättre? Hur vet du att det ska tåla mer? Eligt mej ser allt med Rock Bad bättre ut i pricip Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JingleHell Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) GH:WT Verkar 10000 gånger bättre än RB2. Man kan göra egna låtar. GH's Trummset ser bättre ut och ska ha samma funktioner som RB2's. (knappt något ljud när du spelar på trummorna.) Och jag gissar att GH:WT kommer hålla längre. :EDIT: Kratos, Jag tycker också att RB2's gitarr ser bättre ut men GH:WT ska vara bättre och tåla mer. Hur vet du att GH ska vara bättre? Hur vet du att det ska tåla mer? Eligt mej ser allt med Rock Bad bättre ut i pricip Med tanke på att man kan göra egna låtar och det finns fler låtar till GH och trummorna e snyggare och gitarren mer hållbar, jag har läst om att den ska vara mer hållbar och så har jag pratat med några jag känner på Sony. Redigerat 23 September 2008 av JingleHell Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Waldorf Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Tror inte det för att de som skapar spelen är ju största konkurenterna, annars skuller GH3 gitarer funka på rock band med de gör de ej. det är ju f*n samma tillvärkare till båda spelen. klart dom funkar till varandra, dom lär ju låna ganska mycke av andra spelet när dom gör båda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) tex guitar heros trummor ser mycket bättre ut, desto hårdare slag desto högre ljud och liknande. Det är INTE samma tillverkare. Redigerat 23 September 2008 av OneDream Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kratos Skrivet 24 September 2008 Rapport Dela Skrivet 24 September 2008 jag tycker väl inte man kan kalla några av trummorna för snygga, för det är dom inte, sen är säkert GH4as mer realistiska. det finns över 200 nedladdningsbara låtar till Rock Band nu, man kommer kunna spela alla Rock Band 1 låtar + dom 84 låtar som ingår i spelet, jag tvekar på att Neversoft kan trycka in fler låtar än så i ett spel. Harmonix har lagt ner mkt tid på att förbättra instrumenten i 2an, som t.ex trummorna har metall-nånting och gitarrerna ska vara hållbarare. man kan inte säga att Guitar Hero WT kommer va bättre än Rock Band 2 och vice versa när ingen här på forumet har spelat något av spelen. Personligen tror jag bara på Rock Band eftersom Harmonix har mer rutin än Neversoft, syns bl.a på mappingen av låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 24 September 2008 Rapport Dela Skrivet 24 September 2008 Tror jag kommer köpa RB2 då de har fått ut ett set med instrument och kan förbättra de nya, de nya trummorna ska ju ha metall där nere på fotpedalen. Dessutom har Harmonix mer rutin än Neversoft på musikspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PlayOn Skrivet 24 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 September 2008 Står bl.a. på de här sidorna... http://news.cnet.com/8301-17938_105-10020530-1.html http://www.shacknews.com/onearticle.x/54238 Själv tycker jag att rock band har snyggare interface och bättre låtar, men guitar hero har bättre instrument. Expert på GH är ju även svårare än expert på RB har jag hört så svårighetsgraderna på spelet är lite olika kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Morre92 Skrivet 25 September 2008 Rapport Dela Skrivet 25 September 2008 vete om guitar hero world tour trummorna funkar till rock band2 eftersom guitar hero trummerna har 5 trummer och en bas-pedal och rockband har 4 trummor och en baspedal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Waldorf Skrivet 25 September 2008 Rapport Dela Skrivet 25 September 2008 tex guitar heros trummor ser mycket bättre ut, desto hårdare slag desto högre ljud och liknande. Det är INTE samma tillverkare. det är ju visst samma tillverkare, båda spelen är gjorda av Harmonix. men det är 2 olika bolag som publicerat dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.