Hoppa till innehåll

Moped ( Trimma )


Tortilla
 Dela

Rekommendera inlägg

Öhhmm... Du att den går redan 75km/h med spärren i så då trimmar jag ju ner den och de vill ja ju inte

 

Ok, vet du på ett ungefär hur fort den kommer att gå utan den? Och om man tar bort strypningen i ljuddämparen?

Min kusin som hade en DT50 från -06 så fick den att gå 65-70kmh (enligt mätaren då, de kan ju kasta med 3-5kmh). Blindtarmen och 1 strypning borta :)

 

EDIT - Minns inte riktigt vad han hade för drev.. Men tror det var original där fram och 65 där bak, men som sagt så är jag inte säker.

 

Finns det fler än bara 1 strypning på en Dt50 ?? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhhmm... Du att den går redan 75km/h med spärren i så då trimmar jag ju ner den och de vill ja ju inte

 

Ok, vet du på ett ungefär hur fort den kommer att gå utan den? Och om man tar bort strypningen i ljuddämparen?

Min kusin som hade en DT50 från -06 så fick den att gå 65-70kmh (enligt mätaren då, de kan ju kasta med 3-5kmh). Blindtarmen och 1 strypning borta :)

 

EDIT - Minns inte riktigt vad han hade för drev.. Men tror det var original där fram och 65 där bak, men som sagt så är jag inte säker.

 

Finns det fler än bara 1 strypning på en Dt50 ?? :o

 

Jo, det borde finnas åtminstone 3.

 

Dessutom finns det mopeder som t.ex. Rieju RRX som kan ha 6 strypningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhhmm... Du att den går redan 75km/h med spärren i så då trimmar jag ju ner den och de vill ja ju inte

 

Ok, vet du på ett ungefär hur fort den kommer att gå utan den? Och om man tar bort strypningen i ljuddämparen?

Min kusin som hade en DT50 från -06 så fick den att gå 65-70kmh (enligt mätaren då, de kan ju kasta med 3-5kmh). Blindtarmen och 1 strypning borta :)

 

EDIT - Minns inte riktigt vad han hade för drev.. Men tror det var original där fram och 65 där bak, men som sagt så är jag inte säker.

 

Finns det fler än bara 1 strypning på en Dt50 ?? :o

 

men självklart menar jag ju att om den är otrimmad och du tar bort varvspärren så går den 70, om den nu redan går i 75 kanske den går 80-85 när du tar bort varvspärren om du inte redan gjort det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nepp de har jag inte :P Men vart sitter alla strypningarna på en DT50 ?? Vill att den ska gå fort :)

 

 

*EDIT*

 

Någon som vet EXAKT vart alla strypningarna sitter på en Yamaha DT50 ?? Svar tack!!

Strypning sitter i kröken som är fastsvetsad med 3 loppor

 

 

Ok får vell ta bort avgasröret när moppen kommer nästa vecke någon gång. Men om de är 3 loppor kan ja ju ta och fila bort dom och sen bort med strypningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nepp de har jag inte :P Men vart sitter alla strypningarna på en DT50 ?? Vill att den ska gå fort :)

 

 

*EDIT*

 

Någon som vet EXAKT vart alla strypningarna sitter på en Yamaha DT50 ?? Svar tack!!

 

Strypning sitter i kröken som är fastsvetsad med 3 loppor

 

 

Ok får vell ta bort avgasröret när moppen kommer nästa vecke någon gång. Men om de är 3 loppor kan ja ju ta och fila bort dom och sen bort med strypningen.

 

Jag är faktiskt inte helt 100% på att det är 3 loppor, har bara hört det, har inte tagit bort mina strypningar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...