timi3 Skrivet 30 September 2008 Rapport Dela Skrivet 30 September 2008 Kan ni hjälpa mig! Jag har en hemsida, men vill att en person inte ska komma in! Kan jag sätta ip skydd? Eller något liknande? Plz Svara i tråden om ni endast kan!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 30 September 2008 Rapport Dela Skrivet 30 September 2008 Svara i tråden om ni endast kan!!Blev lite phail där :P Iaf, stöder din host PHP? Isf är det väldigt enkelt. Annars tror jag att du kan använda dig av Javascript men om han/hon stänger av Javascript i sin browser kommer sidan fortfarande att visas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 September 2008 Rapport Dela Skrivet 30 September 2008 ja man kan IP banna folk från forum, har råkat ut för det ett par gånger, men man kan jätte lätt skaffa en annan IP Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
timi3 Skrivet 30 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 September 2008 Mitt host stöder php! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 5 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2008 http://www.plus2net.com/php_tutorial/php_ip.php Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 5 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2008 (redigerat) <?php $filename = 'logga.txt'; $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $date = date("F j, Y, g:i a"); $logga = $date . $ip; $somecontent = $logga; // Let's make sure the file exists and is writable first. if (is_writable($filename)) { // In our example we're opening $filename in append mode. // The file pointer is at the bottom of the file hence // that's where $somecontent will go when we fwrite() it. if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Kan inte öppna ($filename)"; exit; } // Write $somecontent to our opened file. if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Kan inte skriva till ($filename)"; exit; } echo "Din IP adress: ($somecontent) och datum är nu sparat"; fclose($handle); } else { echo "Kan inte skriva till $filename"; } ?> Skriver ut att hans/hons IP har loggats och skriver sedan till logga.txt. För att banna ip'n från att ens komma in på sidan kopierar du in den här i din .htaccess fil: <Limit GET POST> order allow,deny deny IPADRESSENHÄR allow from all </Limit> Du kan lägga till mer deny. Funkar bara om servern stödjer .htaccess. PHP sättet: <?php $banned_ip = array(); $banned_ip[] = '111.111.111.110'; /* Personen's IP (Du kan lägga till mer $banned_ip[] = '111.111.111.110'; med andra ip adresser om du vill att flera ska vara bannade) */ foreach($banned_ip as $banned) { $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; if($ip == $banned){ echo "Ledsen, du är bannad från sidan!"; exit(); } } // The rest of your PHP script goes here ?> Redigerat 5 Oktober 2008 av Median Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.