Barejalla Skrivet 8 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2008 (redigerat) Hur kodar man en graphic engine ? (vet ej vad man säger på svenska... grafik motor?) Alltså, i C++, använder man opengl, directx etc ? Jag är mest nyfiken, och undrar om det är svårt. Så jag vill alltså inte ha nån tutorial. Jag undrar mest bara. Redigerat 8 Oktober 2008 av Barejalla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 8 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2008 (redigerat) Det beror helt på om hur du vill göra, och du vill skapa en helt egen grafikmotor från scratch eller om du vill använda en redan existerande lågnivås-grafikmotor och modifiera den till en högnivås-grafikmotor eller liknande procedur. Det beror även på om du vill skapa en extern grafikmotor som andra kan använda till flera olika applikationer eller om du vill skapa en integrerad grafikmotor till en enda applikation. Man ska inte blanda ihop ordet grafikmotor med ett biblotek som definerar ett API till exempel OpenGL/SDL. Men en grafikmotor kan ju också inte behöva använda t.ex OpenGL/SDL om man själv har skrivit sådana funktioner från scratch i sin grafikmotor. Det finns mycket om grafikmotorer, om du är engagerad och kan läsa engelska så är detta en bra artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine Redigerat 8 Oktober 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mugaga Skrivet 8 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2008 (redigerat) EDIT:NVM Redigerat 8 Oktober 2008 av Mugaga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.