Hoppa till innehåll

Min Pc Har Crashat

Vitdom

Rekommendera inlägg

Nu har min 5 år gamla PC just crashat. Jag skulle starta om den(har Windows XP home 32-bit SP3 Svensk) och när den skulle starta upp slocknade plötsligt skärmen. När jag skulle starta den så fick inte skärmen någon signal och datorn laddade inte windows. POST gav sig ifrån 1 kort signal(normalt för min dator vid start är 2 korta signaler), jag har Phoenix BIOS.

Sedan stängde jag av datorn och väntade nån minut, samma sak händer, men denna gång ger POST inte ifrån sig några signaler alls.

Jag har nu öppnat datorn och kollat efter glapp i processorn, grafikkortet, internminnet och lite sladdar.

Någon som har något tips?

Detta ämne är endast till för att jag ska få tips och hjälp på hur jag kan laga min PC, jag vill inte ha svar som "Köp en ny dator", för det vet jag redan om och det tänker jag göra så småningom.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min skärm har inte gett mig en signal två gånger och det berodde på att grafikkortet hade pajat båda gångerna. Har du ett extra gfxkort att testa eller en extra dator att testa ditt nuvarande gfxkort?

Tack! Jag köpte ett nytt gfx-kort och nu funkar det! :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det kan bero på att du råka tabort windows eller att skärm storleken är för stor eller ett virus. det kan oxo bli att du har ändrat Hz på skärmen. jag har EX 75 Hz och funkar bra. eller nåt annat...

EDIT: oj. det var onärdikt. sorry. anyway du fick ny tips

Redigerat av ThemasteR32
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...