Vitdom Skrivet 10 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2008 (redigerat) Nu har min 5 år gamla PC just crashat. Jag skulle starta om den(har Windows XP home 32-bit SP3 Svensk) och när den skulle starta upp slocknade plötsligt skärmen. När jag skulle starta den så fick inte skärmen någon signal och datorn laddade inte windows. POST gav sig ifrån 1 kort signal(normalt för min dator vid start är 2 korta signaler), jag har Phoenix BIOS. Sedan stängde jag av datorn och väntade nån minut, samma sak händer, men denna gång ger POST inte ifrån sig några signaler alls. Jag har nu öppnat datorn och kollat efter glapp i processorn, grafikkortet, internminnet och lite sladdar. Någon som har något tips? Detta ämne är endast till för att jag ska få tips och hjälp på hur jag kan laga min PC, jag vill inte ha svar som "Köp en ny dator", för det vet jag redan om och det tänker jag göra så småningom. Redigerat 12 Oktober 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 10 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2008 Min skärm har inte gett mig en signal två gånger och det berodde på att grafikkortet hade pajat båda gångerna. Har du ett extra gfxkort att testa eller en extra dator att testa ditt nuvarande gfxkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 10 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2008 Eftersom det är POST-relaterat så är det mest troligt att det är något fel på moderkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 11 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2008 Min skärm har inte gett mig en signal två gånger och det berodde på att grafikkortet hade pajat båda gångerna. Har du ett extra gfxkort att testa eller en extra dator att testa ditt nuvarande gfxkort?Tack! Jag köpte ett nytt gfx-kort och nu funkar det! :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 11 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2008 Lucky. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThemasteR32 Skrivet 11 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2008 (redigerat) det kan bero på att du råka tabort windows eller att skärm storleken är för stor eller ett virus. det kan oxo bli att du har ändrat Hz på skärmen. jag har EX 75 Hz och funkar bra. eller nåt annat... EDIT: oj. det var onärdikt. sorry. anyway du fick ny tips Redigerat 11 Oktober 2008 av ThemasteR32 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.