Hoppa till innehåll

Pengaproblem?


garkan
 Dela

Rekommendera inlägg

Det börjar bli bättre nu för Europa (inte Island då). Det är USA som är mest drabbade, landets ekonomi har redan börja falla pga av det här.

Mhm, hoppas det är stabilt tills jag dör ^^

 

Det kommer det säkert att vara. Den främsta anledningen idag till att det skulle kunna bli en instabil ekonomi är förmodligen om ett stort krig bröt ut, något som jag tvekar på :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Eh...

 

Upp och nedgångar på den ekonomiska marknaden är fullt naturliga och händer lite då och då. Det kommer gå ner flera gånger under er livstid. Ett stort krig kommer förmodligen bryta ut inom vår livstid, även om det verkligen inte bara är det som påverkar huruvida ekonomin går upp eller ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh...

 

Upp och nedgångar på den ekonomiska marknaden är fullt naturliga och händer lite då och då. Det kommer gå ner flera gånger under er livstid. Ett stort krig kommer förmodligen bryta ut inom vår livstid, även om det verkligen inte bara är det som påverkar huruvida ekonomin går upp eller ner.

Precis, vi i Sverige är för bortskämda vi har inte varit i krig på över 200 år, det är bland de länsta fredsperioderna i världen, det gör ju också oss till ett troligt land att hamna i krig, helst efter som vi snackanr någon form av försvar :S

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverige har i princip inget försvar. Ifall det inte är San Marino eller något i den stilen som invaderar så är vi helt körda.

De va det jag försökte säga med mitt förra inlägg, var nog lite trött då jag inte märkte den seriösa felstavnigen på "saknar" :P

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Eh...

 

Upp och nedgångar på den ekonomiska marknaden är fullt naturliga och händer lite då och då. Det kommer gå ner flera gånger under er livstid. Ett stort krig kommer förmodligen bryta ut inom vår livstid, även om det verkligen inte bara är det som påverkar huruvida ekonomin går upp eller ner.

det gör ju också oss till ett troligt land att hamna i krig, helst efter som vi snackanr någon form av försvar :S

 

Soad_token

 

Varför gör det oss till ett troligt land att hamna i krig? Sverige är ett mycket fredligt land och jag kan inte se något land alls som har för avsikt till att kriga mot oss, tvärt om är chanserna små att vi hamnar i krig. Man har en anledning till att kriga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh...

 

Upp och nedgångar på den ekonomiska marknaden är fullt naturliga och händer lite då och då. Det kommer gå ner flera gånger under er livstid. Ett stort krig kommer förmodligen bryta ut inom vår livstid, även om det verkligen inte bara är det som påverkar huruvida ekonomin går upp eller ner.

det gör ju också oss till ett troligt land att hamna i krig, helst efter som vi snackanr någon form av försvar :S

 

Soad_token

 

Varför gör det oss till ett troligt land att hamna i krig? Sverige är ett mycket fredligt land och jag kan inte se något land alls som har för avsikt till att kriga mot oss, tvärt om är chanserna små att vi hamnar i krig. Man har en anledning till att kriga.

 

Joo dom kallas diktatorer och maktgalna människor, ryssland t.ex, det går mer o mer åt sovjethållet igen, och deras seriösa upprustning av de militärara är ju faktiskt en varningsflagga.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh...

 

Upp och nedgångar på den ekonomiska marknaden är fullt naturliga och händer lite då och då. Det kommer gå ner flera gånger under er livstid. Ett stort krig kommer förmodligen bryta ut inom vår livstid, även om det verkligen inte bara är det som påverkar huruvida ekonomin går upp eller ner.

det gör ju också oss till ett troligt land att hamna i krig, helst efter som vi snackanr någon form av försvar :S

 

Soad_token

Varför gör det oss till ett troligt land att hamna i krig? Sverige är ett mycket fredligt land och jag kan inte se något land alls som har för avsikt till att kriga mot oss, tvärt om är chanserna små att vi hamnar i krig. Man har en anledning till att kriga.

 

Joo dom kallas diktatorer och maktgalna människor, ryssland t.ex, det går mer o mer åt sovjethållet igen, och deras seriösa upprustning av de militärara är ju faktiskt en varningsflagga.

 

Soad_token

 

Ryssland är demokratiskt, visst går det mer åt Sovjethållet men det är fortfarande demokrati som råder där och deras upprustning av militären är ju för att visa att de återigen vill bli en supermakt och inte tänker buga för USA.

 

Kan inte se någon anledning av Ryssland för att attackera Sverige, och inte för någon dikatur att attackera Sverige heller.

 

Länge leve Sovjet! De enda som vågar puckla på USA förutom Demokratiska Folkrepubliken Korea. Och länge leve Lenin!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Megadeth

Jo, det är en velans börskris i världen. I Sverige kommer nog börskrisen också sprida sig. Om det nu är i Asien också, så bör den komma till Sverige förr eller senare. Ingen tal om saken. Men så kommer det bli.

 

Jag tycker dock det är väldigt dåligt att det är börskris i denna värld, det samtycker de flesta medlemmarna med mig om också. Må jag tro?

 

 

Varför jag tycker det är dåligt? För att pengarvalutorna kommer höjas väldigt mycket nu. Jag tror dollarn är över åtta kronor. Det kommer höjas mer i framtiden, om börskrisen fortsätter tills dess.

 

 

//Megadeth

Redigerat av Megadeth
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ryssland är demokratiskt, visst går det mer åt Sovjethållet men det är fortfarande demokrati som råder där och deras upprustning av militären är ju för att visa att de återigen vill bli en supermakt och inte tänker buga för USA.

 

Kan inte se någon anledning av Ryssland för att attackera Sverige, och inte för någon dikatur att attackera Sverige heller.

 

Länge leve Sovjet! De enda som vågar puckla på USA förutom Demokratiska Folkrepubliken Korea. Och länge leve Lenin!

 

Du är orolig för att man kommer låta pedofiler härja fritt om man låter homosexuella adoptera, men inte orolig av att en forna supermakt är på väg tillbaka som våran granne och som går mer å mer åt att bli en diktatur, och så råkar ju landet ha en briljant historia av att erövra andra fredliga länder...granländer...som nu vi råkar vara...

 

 

Jo, det är en velans börskris i världen. I Sverige kommer nog börskrisen också sprida sig. Om det nu är i Asien också, så bör den komma till Sverige förr eller senare. Ingen tal om saken. Men så kommer det bli.

 

Jag tycker dock det är väldigt dåligt att det är börskris i denna värld, det samtycker de flesta medlemmarna med mig om också. Må jag tro?

 

Varför jag tycker det är dåligt? För att pengarvalutorna kommer höjas väldigt mycket nu. Jag tror dollarn är över åtta kronor. Det kommer höjas mer i framtiden, om börskrisen fortsätter tills dess.

Va babblar du om? :huh:

 

Att det är dåligt med en börskrach är ju självklart! Kan du kanske också tillägga varför det är illa att den amerikanska dollarn går upp?

 

Ps. Alla ni som inte tycker om euron, är det inte skönt att ha en liten valuta som inte blir värd skit när det blir litet gungning på den ekonomiska marknade, för euron är ju så hemst dålig (den enda valutan som har förblivit mer eller mindre orörd av denna kris).

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är orolig för att man kommer låta pedofiler härja fritt om man låter homosexuella adoptera, men inte orolig av att en forna supermakt är på väg tillbaka som våran granne och som går mer å mer åt att bli en diktatur, och så råkar ju landet ha en briljant historia av att erövra andra fredliga länder...granländer...som nu vi råkar vara...

Nejnej, man kommer få låta pedofiler härja fritt om man accepterar dem, det var vad jag sa.

Bli er och mer en diktatur? Utveckla tack.

 

Den tiden Ryssland tog över land hursomhelst var under tsar-tiden då vi f.ö. var likadana. Sovjet förenades ju via demokrati.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nejnej, man kommer få låta pedofiler härja fritt om man accepterar dem, det var vad jag sa.

Bli er och mer en diktatur? Utveckla tack.

 

Den tiden Ryssland tog över land hursomhelst var under tsar-tiden då vi f.ö. var likadana. Sovjet förenades ju via demokrati.

Genom att man har ökat kontrollen på befolkningen genom liknande lagar som den svenska FRA-lagen, de största ägarna av banker och butiker mm är de som sitter vid den politiska makten.

 

"förenades ju via demokrati" ?! Har du missat ett par historie lektioner eller ? Tsaren vart av satt och ersatt av den sovjetiska ledningen, inge demokrati där, utan en statskupp. För övrig så tog man över flera länder lång efter att tsaren vart avsat t.ex. Finland (som de faktiskt aldrig lyckades få kontrollpå men de anföll o krigade ju mot finland), Polen, Baltsaterna och Ungern.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...