Hoppa till innehåll

Pengaproblem?


garkan
 Dela

Rekommendera inlägg

Dollarn som var så låg :(

Det gick upp 1kr på bara några veckor. :(

Ingen mer billig internethandel för mig. :(

 

Har inte krisen påverkat era familjer någonting?

Mina föräldrar har förklarat att "i år blir det kanske inte så många julklappar, för det är lite ont om pengar just nu".

Dels har fonderna vi äger gått ner REJÄLT, sammanlagt tror jag vi har förlorat 30 000 på det!

Inflationen i Sverige gör ju saken inte bättre, matpriserna har gått upp ganska mycket så mer pengar går åt till det. :/.

Så vi har mindre pengar, samtidigtt som vi måste betala mer för mat. :(

 

Jag tror inte att detta har reparerats på bara några år. Kanske inom 10-15 år, men inte tills vi blir myndiga. Det kommer antagligen att finnas pengar för oss, men det kommer nog inte finnas överdrivet mycket.

 

Min mamma klarar knappt att bo kvar i hennes lägenhet, hon går back varje månad. Vet inte om det är sveriges ekonomiska "kris" som har gjort detta dock. Redigerat av wAcko
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Min mamma klarar knappt att bo kvar i hennes lägenhet, hon går back varje månad. Vet inte om det är sveriges ekonomiska "kris" som har gjort detta dock.

Kan inte vara så att hon har köpt en ny och fin lägenhet för ett pris den inte var värd?, många har gjort istort sett alla hus o lägenheter som har sålts under senaste 5 åren har haft ett mkt högre pris en vad värdet igentligen är...och nu när det blev kris så begär bankerna att få högre amortering efter som säkerheten igentligen saknas...

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min mamma klarar knappt att bo kvar i hennes lägenhet, hon går back varje månad. Vet inte om det är sveriges ekonomiska "kris" som har gjort detta dock.

Kan inte vara så att hon har köpt en ny och fin lägenhet för ett pris den inte var värd?, många har gjort istort sett alla hus o lägenheter som har sålts under senaste 5 åren har haft ett mkt högre pris en vad värdet igentligen är...och nu när det blev kris så begär bankerna att få högre amortering efter som säkerheten igentligen saknas...

 

Soad_token

 

Nej, vi har haft lägenheten i 3 år, visserligen flyttade min farsa ut för 1 år sedan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

då måste det finnas en rik som har lånat så mycket! antaligen krisen är att kändisar tjänar massor och alla andra rika så dom borde betala allt dom har lånat tycker jag eller donnera 5 miljoner eller vad som helst! ;) :huh:

 

Och varför straffa folk för att de är framgångsrika? Plus att det inte handlar om miljoner som saknas, det handlar om miljader...dollar, amerikanska dollar.

 

Nej, vi har haft lägenheten i 3 år, visserligen flyttade min farsa ut för 1 år sedan.

Så din mamma köpt ut din pappa för ett år sedan, det betyder att hon betalade halva värdet till din pappa, och om ni inte redan ägde lägenheten utan lån (vilket är extremt ovanligt) så har hon ett lån på sin halva också. De flesta som har lån betalar inte heller av skulden, utan betalar bara räntan (avgiften för att banken lånar pengar), vilket gör att man är skyldig banken lika mycket hela tiden och nu stiger räntorna, vilket gör att månadskostnaden blir mycket högre för din mamma.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer det verkligen finnas kvar pengar till vår (dom omyndigas) framtid?

:lol:

 

Min mamma klarar knappt att bo kvar i hennes lägenhet, hon går back varje månad. Vet inte om det är sveriges ekonomiska "kris" som har gjort detta dock.
Är ju flera faktorer som spelar roll i det fallet, om hon går back varje månad så har hon väl helt enkelt för lite pengar. Detta kan ju exempelvis bero på borgarnas hemska politik.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Waldorf

Det är i USA det är som värst, eller hur?

Men VARFÖR går dollarn upp hela tiden nu? Borde den inte gå ner ännu mer när det går så dåligt för USA?

I juni-juli var den nere i 5.80kr, nu är den uppe i 7.5kr. Varför har det blivit så?

det är väll att ta i. nu är den 7.22 och den var inte riktigt så där lite förut
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är i USA det är som värst, eller hur?

Men VARFÖR går dollarn upp hela tiden nu? Borde den inte gå ner ännu mer när det går så dåligt för USA?

I juni-juli var den nere i 5.80kr, nu är den uppe i 7.5kr. Varför har det blivit så?

det är väll att ta i. nu är den 7.22 och den var inte riktigt så där lite förut

 

Enligt http://www.valuta.se/ är den 7.5kr nu. Vart tittar du?

Ja, den var nere i 5.83 som lägst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är i USA det är som värst, eller hur?

Men VARFÖR går dollarn upp hela tiden nu? Borde den inte gå ner ännu mer när det går så dåligt för USA?

I juni-juli var den nere i 5.80kr, nu är den uppe i 7.5kr. Varför har det blivit så?

det är väll att ta i. nu är den 7.22 och den var inte riktigt så där lite förut

 

Enligt http://www.valuta.se/ är den 7.5kr nu. Vart tittar du?

Ja, den var nere i 5.83 som lägst.

 

Efter som staten gick in o räddade bamnkerna så gick itne dollarn ner, krisen består i att privatpersoner får betal en mycket högre ränta på sina lån, de betyder att många måste flytta då de inte har råd att bo kvar, och i USA följer bostadslånet huset och inte ågaren, så om du inte akn betala så lämnar du tillbaka nyckeln o det är inget problem längre...

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...