Dave37 Skrivet 16 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2009 (redigerat) men vad var det som skapade big bang?om det inte fanns något innan? ingen vet, men om man tänker efter lite så inser man att det är nästan tvunget att existens ska existera. för om existens aldrig hade funnits hade det aldrig funnits något aldrig att jämföra med eftersom aldrig bygger på nått som inte hänt i existensen och därför måste existensen först uppstå för att kunna fylla kravet att existens aldrig skulle existera. men när existensen fanns vad det redan försent för den att icke-existera och därför tror jag att vi har existens. och därför måste bigbang slumpmässigt ha skapats ur ingenting. men det hör inte hit. Jordens skapade på grund av Big Bang, men det var så att atomerna bildade massvis av ämnen, och dem ämnen kommer till samma ställe och stannar där länge, och börjar stela. Universum skapades av Big Bang(vilket är en expansion och inte en explosio), då Tritium(som är en form av väte med 2 neutroner) bildades och skapade andra ämnen. Jag kan även säga att det finns ingen chans att Bibels skapelse teori stämmer, för då är universum cirka 6000 år gammalt, och det stämmer inte!!! wtf? det tog flera hundra tusen år innan den första atomen skapades. punkten som fanns innan bigbang, eller mer exakt när bigbang skedde, var all universiums energi samlad på ingen volym med oändlig densitet. enligt forskarna då. Redigerat 16 Januari 2009 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Big bang Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ponta500 Skrivet 6 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2009 gud skapade jorden på 6 dagar och på den 7 dagen vilade han tror jag och kritisera inte min tro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 6 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2009 gud skapade jorden på 6 dagar och på den 7 dagen vilade han tror jag och kritisera inte min trojag får kritisera din tro, men jag får inte kritisera dig för att tro på den. men det tänker jag inte göra, för det är OfT i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ShadowZelda Skrivet 6 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2009 Forskare har enats om att det fanns svarta hål innan planeterna skapades. Och eftersom svarta hål har enorm dragningskraft så kanske en jätteplanet drogs in i ett svart hål, exploderade och skickade ut glödheta jätte asterioder i rymden som svalnade av. Och en av dem asterioderna blev Jorden som vi bor på idag. Vad tycker ni om den terion. Jag tror på den teorin eller nåt liknande. Men inte den med Big Bang. Jag tycker det låter lite overkligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 6 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2009 Forskare har enats om att det fanns svarta hål innan planeterna skapades. Och eftersom svarta hål har enorm dragningskraft så kanske en jätteplanet drogs in i ett svart hål, exploderade och skickade ut glödheta jätte asterioder i rymden som svalnade av. Och en av dem asterioderna blev Jorden som vi bor på idag. Vad tycker ni om den terion. Jag tror på den teorin eller nåt liknande. Men inte den med Big Bang. Jag tycker det låter lite overkligt. jag tycker din teori låter värdelös i jämförelse med big bang-teorin. hur förklarar din teori bakgrundsstrålningen t.ex.? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.