Hoppa till innehåll

Bra Moped?


Tortilla
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst jagekung

den går ca 45 och ja den har 6,4 hk.

Asså ingen kan exakt veta hur fort moppen går kan ju bro på drevningen?Och en massa andra saker och det bror ju på från moped till moped hur fort den går oavsett om den har 6.4hk!En moppe kan ha 3hk och gå 60-65 Redigerat av jagekung
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

All den info jag gav om mopeden är rätt! Vet någon EXAKT hur mkt 1 hk är i km/h om de är 2 takts moter 1 cylindrig och 50cc ???

 

11 liters tank?

6,4hk?

 

Den verkar bra men hur får man in en 11 liters tank i en crossmoppe? :huh:

 

JA DEN HAR DET!!! Infon jag gav är korrekt.

 

Det där är ju ingen moppe... Typ Lätt MC eller MC 6.4 HK och 11 liters tank. Derbi har typ 2.3HK

Det är en crossmoped men den serut som en lättMC.

 

Som sagt närmare lätt MC de där. finns inte en chans att en moped har 11L Tank eller 6,4Hk sorry bara att kolla nått annat om du ska ha en moped

Nope de ska jag inte jag tycker att den där moppen blir bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet ni om det här lysrören/neonrören passar till moppen? http://www.blueride.se/slim-led-kit-p-742.html

 

 

http://www.blocket.se/vi/16584297.htm?ca=2_s

 

det är en sådan, visst?

Om det nu är en sådan så är det väl en helt okej moped, för det priset. Hastigheten kan komma upp till ca 80kmh+ om man tar bort strypningarna och drevar den lite

 

 

Vad menar du med dreva?:o

Redigerat av Tortilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japp byt fram om du vill öka maxhastigheten på moppen och bak om du vill ha en starkare moppe(eventuellt me gasres)

Ehm... Lol?

Större bakdrev betyder bättre acceleration men lägre topphastighet. Mindre bakdrev betyder högre topphastighet men sämre acceleration. Sedan kan man ju experimentera och byta både bak- och framdrev.

Större framdrev betyder sämre acceleration men högre topphastighet. Mindre framdrev betyder lägre topphastighet men bättre acceleration..

 

Edit - Om du vill vara helt galen och häftig kan du ju köpa en sån där Noz burk eller vad det heter. Bara att koppla bort oljeblandaren eller köpa insug med uttag för oljeblandare, och så kopplar du i noz. :D

Redigerat av Strato
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Näe du så galen är jag inte 0o Men om ni kan hitta några dubbdäck till den som är som cross däck med dubbar både fram o bak till ett bra pris, så skicka länken då. Har försökt med lite va som helst fast hittar bara vanliga sommar däck som kostar över 1000kr :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Näe du så galen är jag inte 0o Men om ni kan hitta några dubbdäck till den som är som cross däck med dubbar både fram o bak till ett bra pris, så skicka länken då. Har försökt med lite va som helst fast hittar bara vanliga sommar däck som kostar över 1000kr :(

I Svergie vet jag inte var man kan hitta. Men i Finland så finns det moped däck vid vilken mopedbutik som helst. Och ja, de kan gå över 1000kr har jag märkt, men inte för mig :) Mina däck kostar ca 40€ (400kr) nya, för att jag har smalare och lite mindre däck till min Tunturi Super Sport -86 :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...