Hoppa till innehåll

Hur Bra Gear För T5 Instanserna?


Red_fox2
 Dela

Rekommendera inlägg

om du har full t4 så räcker det för ZA tror jag som offtank, vet inte riktigt

OT? More like MT. En av de nyraidande tanksen vi hade i min förra guild maintankade hela ZA inkluderande Zul'jin med alla utom sista kistan med 2 T4 delar, lite kara gear och 2 blues.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver typ blåa gear sen patchen ^^ Vi körde alt run i Black Temple fast det tog stopp på sharaz, inga alts hade SR gear. SSC har blivit mycket nerfad. T4 räcker helt klart, frågan är, vem spelar T5 instancer nu för tiden? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varken kael eller vashj kräver ju mer än en main tank, och som protection paladin så kan du ju drömma om att maintanka

Varfördå? Jag har maintankat både Vashj, Archimonde och Kael som Protection paladin. 3 delar t4, rep sköld, merciless spelldmgmace, resten från kara, en grön och en blå ring. Och självklart tog vi alla bossarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@oddy:

be.imba.hu är en riktigt kass hemsida imo, ni bör inte lita på den ^^

@redfox:

ja det bör räcka

be.imba är en riktigt bra sida, även om den inte visar exakt så ger den en bra bild över var man ligger.

 

nja, den överskattar gearet rejält, säger det att du ligger på bt ska du nog kolla ssc/tk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varken kael eller vashj kräver ju mer än en main tank, och som protection paladin så kan du ju drömma om att maintanka

Varfördå? Jag har maintankat både Vashj, Archimonde och Kael som Protection paladin. 3 delar t4, rep sköld, merciless spelldmgmace, resten från kara, en grön och en blå ring. Och självklart tog vi alla bossarna.

 

Nej, du har inte tankat Archimonde - och jag citerar

 

"Melee: 9000-10000 on a full T5 tank, never deals crushing blows. "

 

Med full t4 har du ju knappast 20k HP, 15-16 max, och att du ska vara på 30% HP varje gång han gör en melee på dig är ganska otänkbart, nu efter patchen kanske med nu kan man cleara BT i karazhan gear så det spelar ingen roll =p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...