Hoppa till innehåll

Pokemon Mystery Dungeon Blue & Red (pmdb&r) Friend Rescue Tråd.


DjLudde
 Dela

Rekommendera inlägg

Den här tråden är för dem som vill ha hjälp på PMD.

För dem som inte vet hur man gör skickar jag en guide:

 

A)Hur man blir Rescuad!

1. Gå in i en dungeon och dö (inte med flit så klart!)

2. Tryck på "Send rescue team bla bla bla".

3. Tryck på Friend Rescue i startmenyn, Get help, Send SOS-mail, password och skriv av siffrorna/bokstäverna/tecknerna på datorn eller papper och skicka dem i tråden + Reward, Difficult, Place och Client.

4. Vänta tills någon skickar in ett Ok-mail, tryck på Friend rescue i startmenyn, get help receive A-ok mail och skriv in koden som någon skickade.

6. Klara dungeonen som du var i och gå till Pelliper post office.

7. Prata med Pelliper i mitten och tryck på Send a Thank-you mail, välj Reward så sparas spelet automatiskt, efter det kommer en kod som du ska skicka i pm till den som rescuade dig.

 

B)Hur man Rescuar!

1. Vänta tills någon skickar ett SOS mail i tråden.

2. Tryck på Friend rescue i startmenyn, Go rescue, Receive SOS mail, Code och skriv in koden till den personen som du ska rescua.

3. Du kommer att få ett rescue mail i din brevlåda, klara det.

4. Skicka koden som du får efter du har klarat dungeonen (OK mail) i den här tråden.

5. Vänta tills personen du rescuade skickar en kod (Thank-you mail) i den här tråden.

6. Gå till Pelliper post office och prata med Pelliper i mitten.

7. Tryck på Receive Thank-you mail och skriv in Thank-you koden du fick av den du räddade, nu kommer du få din reward!

Redigerat av Kuddmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

JosJuice: Of topic: Första gången jag såg dig göra en smilies! :D On topic: Hann inte? Ska du någonstans eller ska du gå och lägga dig?

151: Tänkte du hjälpa till eller skrev du bara något? :rolleyes:

Redigerat av Kuddmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JosJuice: Of topic: Första gången jag såg dig göra en smilies! :D On topic: Hann inte? Ska du någonstans eller ska du gå och lägga dig?

151: Tänkte du hjälpa till eller skrev du bara något? :rolleyes:

Det är ju A-OK Mailet... :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SORRY! Jag är as n00big (har aldrig blivit rescuad någon gång)... :( Tänkte inte på att dem första siffrorna/bokstäverna var likadana...

151: Skickar Thank-you mail via pm, gick tydligen inte att skicka poké(mynt) så går det bra med en reviver seed och 100 fuskamynt?

Kom på en grej... Kan vi inte använda den här tråden för att få hjälp på PMD(Pokemon Mystery Dungeon)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...