Gäst wAcko Skrivet 22 Oktober 2008 Rapport Skrivet 22 Oktober 2008 Som tråden beskriver, jag skulle behöva tips vad man ska göra som ens första c++ projekt? Spel? Program? Citera
yoadee Skrivet 23 Oktober 2008 Rapport Skrivet 23 Oktober 2008 Hello world brukar man börja med, sen finns det en sida där dem lär en grunderna från början, kan hitta den senare. Citera
Gäst wAcko Skrivet 23 Oktober 2008 Rapport Skrivet 23 Oktober 2008 Meh... hello world är för enkelt. jag menar om man skall t.ex skapa ett eget RPG spel i dos eller en kalkylator, ikonändrare eller något liknande. Citera
Mugaga Skrivet 23 Oktober 2008 Rapport Skrivet 23 Oktober 2008 (redigerat) Att göra en kalkylator är bra att börja med.Det är simpelt också. Typ så här ungefär borde det se ut: #include <iostream> using namespace std; int main() { int x; int y; int summa; cout << "Skriv in ett tal" << endl; cin >> x; cout << "Skriv in ett annat tal" << endl; cin >> y; summa= x + y; cout << "Summan \x84r" << summa << "."; system("pause"); } Som du ser så är det väldigt simpelt. Googla tutorials också.Jag rekommenderar den här och den här . Skifta mellan dom två lite då och då. Så fort du har lärt dig typ hur man använder "If", så prova göra ett program som använder det. Lycka till. Redigerat 23 Oktober 2008 av Mugaga Citera
PunkArne Skrivet 24 Oktober 2008 Rapport Skrivet 24 Oktober 2008 (redigerat) Du kan göra ett program som packar in en massa filer (som kommer som parametrar) i sig självt och sedan packar upp dem i nuvarande mappen när du sedan kör programmet (om det finns filer, annars kan den säga "no action"). Det var väl ett bra alternativ? Inte så nödvändigt, men lärorikt. Du kan antingen använda dig av Windows fil-API eller C++-klasserna som finns inbyggda. WinAPI är dock snabbast men då måste man lära sig dessa utöver C++-klasserna för in och utmatning. Lycka till! Redigerat 24 Oktober 2008 av PunkArne Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.