Hoppa till innehåll

Internet Strular


ELF

Rekommendera inlägg

Kan börja med att säga att pappa har XP och jag har Vista. Vi har inte någon router så vi kan inte ha båda datorerna inkopplade samtidigt. Jag har märkt att det kan ta ett tag att få kontakt med internet när man precis har kopplat in datorn. Men det har inte varit något problem med det.

Men nu har något hänt. Först trodde vi att det var pappas dator då jag inte hade haft min inkopplad på några dagar. Men nu vet vi att det inte är datorn. Utan något annat (modemet?).

Problemet är det att internetförbindelsen är lite si så där hela tiden. Under högst 1 min är den normal, sen kan den totaldö bara så där. Jag ser att datorn har kontakt med modemet, men inte med internet.

 

Jag har haft mina funderingar på om det kunde bero på att pappa har bytt från 8MBit till 12 eller 24MBit. Jag fick för mig att modemet inte riktigt klarade av dom standarderna som används för 12-24 MBit. Men när jag läste på modemets undersida så stod det ADSL2+. Så det ska klara det.

 

Många tack om någon kan komma med bra svar på mina frågor.

 

 

EDIT:

Det är förhoppningsvis modemet. Pappa pratade med en på Telia igår. När pappa sa att vi har haft det i 6 år så blev han förvånad att det har hållit så länge. Dom skickar ett nytt idag, så får vi det nästa vecka...

 

EDIT IGEN: Det var modemet.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...