t00ncheat Skrivet 25 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2008 Jag har hört att om man tar fordons linjen så får man gratis körkort (vet inte om det är sant). Men då undrar jag om man får andra saker på andra linjer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 25 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2008 Jag vet inte riktit men går man transport linjen då får man det tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
t00ncheat Skrivet 25 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2008 okej Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 25 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2008 Vissa gymnasium erbjuder gratis körskola ja, men inte bara transportlinjen- Har sett bl.a. mediegymnasium med det också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
t00ncheat Skrivet 25 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2008 okej Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 25 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2008 Vissa gör det, de flesta är privatskolor med hög intagningspoäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
E4STMAN Skrivet 26 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2008 Du ska inte välja linje efter vad du får för "saker", du ska välja linje efter vad du vill jobba med eller vad du vill ha för utbildning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
t00ncheat Skrivet 26 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2008 ja jag vet men jag undrade bara... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 27 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2008 I fordonsprogrammet, så krävs det att du har ett körkort för att kunna fullfölja din studie. Du får ett körkort gratis nästan. Tror att du måste betala 500kr, istället för flera tusen. Så ja, i FP får du ett körkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantanos Skrivet 16 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2009 det är olika beroende på var man går. men man ska ta alla dessa "locktoner" med mycket stor försikighet!! titta på utbildningen och vad som passar just dig bäst (sen att det alltid en bra idé att höra sig omkring om vad gymnasiet har för rykte, lägg inte för stor vikt pått bara) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MursCruento Skrivet 27 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2009 (redigerat) Jag har hört att om man tar fordons linjen så får man gratis körkort (vet inte om det är sant). Men då undrar jag om man får andra saker på andra linjer?Anläggningsläraren på min skola berättade om att man kunde få en hel del utav skolan (bygglinjen då) om man var RIKTIGT duktig, dom kunde skaffa körkort och placering på företag och lite sånt sa han men han var själv aldrig så duktig när han gick linjen så att han fick något. (Finns en riktning i bygglinjen också som är mer för fordon, men då utbildar man sig ett körkort för stora maskiner, grävmaskiner, bulldozers, vältmaskin m.m som oftast jobbar i berg och sånt.) En polare jag känner fick en bärbar dator för 500 kr tror jag det var som var väldigt bra tydligen, med massa program gratis, men alla som går IT-linjen får en. Redigerat 27 Januari 2009 av MursCruento Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 29 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2009 Vissa gör det, de flesta är privatskolor med hög intagningspoäng.Nope så är det inte. Privatskolor med höga intagningspoäng är ofta de som inte erbjuder laptop och körkort då de ändå får massor av ansökande tackvare deras rykte. Men skolor som erbjuder typ gratis körkort brukar vara typ CyberGymnasiumet, annars så Googla för jag hittar massor av gymnasium med gratis körkort. http://tinyurl.com/arbxjy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.