Hoppa till innehåll

Hej Undrar Om Gymnasiet


t00ncheat
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 månader senare...

det är olika beroende på var man går. men man ska ta alla dessa "locktoner" med mycket stor försikighet!!

titta på utbildningen och vad som passar just dig bäst (sen att det alltid en bra idé att höra sig omkring om vad gymnasiet har för rykte, lägg inte för stor vikt pått bara)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har hört att om man tar fordons linjen så får man gratis körkort (vet inte om det är sant). Men då undrar jag om man får andra saker på andra linjer?

Anläggningsläraren på min skola berättade om att man kunde få en hel del utav skolan (bygglinjen då) om man var RIKTIGT duktig, dom kunde skaffa körkort och placering på företag och lite sånt sa han men han var själv aldrig så duktig när han gick linjen så att han fick något. (Finns en riktning i bygglinjen också som är mer för fordon, men då utbildar man sig ett körkort för stora maskiner, grävmaskiner, bulldozers, vältmaskin m.m som oftast jobbar i berg och sånt.)

 

En polare jag känner fick en bärbar dator för 500 kr tror jag det var som var väldigt bra tydligen, med massa program gratis, men alla som går IT-linjen får en.

Redigerat av MursCruento
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Vissa gör det, de flesta är privatskolor med hög intagningspoäng.

Nope så är det inte. Privatskolor med höga intagningspoäng är ofta de som inte erbjuder laptop och körkort då de ändå får massor av ansökande tackvare deras rykte.

 

Men skolor som erbjuder typ gratis körkort brukar vara typ CyberGymnasiumet, annars så Googla för jag hittar massor av gymnasium med gratis körkort.

 

http://tinyurl.com/arbxjy

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...