Hoppa till innehåll

Religion


kola_king
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 455
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Precis hur är det själviskt att vilja att han ska uppenbara sig. Nog för att det aldrig kommer att hända.

Folk vill väl veta om det finns det minsta lilla sanning i deras tro, många vill ha en anledning att följa en viss religion innan man följer den, däribland jag.

Jovisst, han ska uppenbara sig varje år? 1 sekund för Gud kanske är 1 vecka för oss (eller vad vet jag), visst är han allsmäktig och skulle kunna uppenbara sig hela tiden och gå in i våran tidsuppfattning men det skulle ju kännas som upprepningar. "Hej." "Hej, vad länge sen." "Vad gör du här då?" "Inget speciellt" "Hur går det med frugan?" "Bra." "Hej." "Hej, vad länge sen." "Vad gör du här då?" "Inget speciellt" "Hur går det med frugan?" "Bra." "Hej." "Hej, vad länge sen." "Vad gör du här då?" "Inget speciellt" "Hur går det med frugan?" "Bra." etc...

 

Dessvärre vet ju ingen förutom de som förtjänar att veta det hur det är, men vad jag vet är att Gud har sina anledningar.

 

Gud kommer när ryssarna går in i Israel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en liten spontan fråga(min kompis som är troende kunde inte svara på den, så frågar er...), om nu gud har skapat världen, varför är då bibeln yngre än människan, och varför tillbad inte folk gud för 30000 år sedan????

Folk tillbad gud för 30000 år sedan, men inte samma gud som de kristna tror på idag eftersom han inte var påhittad då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om nu gud har skapat världen, varför är då bibeln yngre än människan,

För att Bibeln inte skrevs av Adam och Eva.

 

och varför tillbad inte folk gud för 30000 år sedan????
Vad får dig att tro det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud kommer när ryssarna går in i Israel.

Precis som när amerikanska trupper ockuperade Irak?

 

Angående varför folk inte tillbad "den" Guden förrän 2000 år sedan beror väl på att det tog 5000 år innan Jesus dök upp som en av kopiorna av gammal egyptisk soldyrkan

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Själv tycker jag att religion är skit... det skapar bara hat i världen mellan de olika 'religionerna', tänk hur många konflikter och liknande som skapats av att man har 'fel tro'. Visst, jag låter alla tro på vad de vill men bara det inte går ut över andra på ett dåligt sett. Och gud. Personligen tror jag inte på nån gud, det är ett påhitt.

 

Detta är ju mina åsikter och alla får tro/tycka som de vill.

Redigerat av ThinkAboutIt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud kommer när ryssarna går in i Israel.

Precis som när amerikanska trupper ockuperade Irak?

 

Angående varför folk inte tillbad "den" Guden förrän 2000 år sedan beror väl på att det tog 5000 år innan Jesus dök upp som en av kopiorna av gammal egyptisk soldyrkan

 

Exakt, härligt med en Zeitgeist:are här. kristendomen och religion skapades politiskt för att kontrollera samhällen och hindra männsikor att ta reda på saker själva.

 

se Zeitgeist del 1:

 

video.google.com/videoplay?docid=-7362450282309249591

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis hur är det själviskt att vilja att han ska uppenbara sig. Nog för att det aldrig kommer att hända.

Folk vill väl veta om det finns det minsta lilla sanning i deras tro, många vill ha en anledning att följa en viss religion innan man följer den, däribland jag.

Jovisst, han ska uppenbara sig varje år? 1 sekund för Gud kanske är 1 vecka för oss (eller vad vet jag), visst är han allsmäktig och skulle kunna uppenbara sig hela tiden och gå in i våran tidsuppfattning men det skulle ju kännas som upprepningar.

Gud kommer när ryssarna går in i Israel.

 

Där sa du emot dig själv, för jag vet att du vet och har sagt att Gud står över allt, inklusive tiden, så tid är ingen faktor du kan använda för att förklara varför han inte uppenbarar sig för alla.

 

Eftersom att vi egentligen inte vet vad tid är så kan man säga så, även om man aldrig kan vara säker på det.

 

Lämnar debatten, dels för att Dave37 går in och han har jag debatterat mot flera gånger förut och dels för att många här är så stora idioter och kränker och klankar ned på oss kristna och ifrågasätter bara våran tro men skiter fullständigt i t.ex. islam.

Redigerat av Ubuntu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis hur är det själviskt att vilja att han ska uppenbara sig. Nog för att det aldrig kommer att hända.

Folk vill väl veta om det finns det minsta lilla sanning i deras tro, många vill ha en anledning att följa en viss religion innan man följer den, däribland jag.

Jovisst, han ska uppenbara sig varje år? 1 sekund för Gud kanske är 1 vecka för oss (eller vad vet jag), visst är han allsmäktig och skulle kunna uppenbara sig hela tiden och gå in i våran tidsuppfattning men det skulle ju kännas som upprepningar.

Gud kommer när ryssarna går in i Israel.

 

Där sa du emot dig själv, för jag vet att du vet och har sagt att Gud står över allt, inklusive tiden, så tid är ingen faktor du kan använda för att förklara varför han inte uppenbarar sig för alla.

 

Eftersom att vi egentligen inte vet vad tid är så kan man säga så, även om man aldrig kan vara säker på det.

 

tid är en illusion som bildas av hjärnan när vi försöker ta reda på i vilken ordning vi gjorde saker. gud påverkas inte av tiden, även om det är en illusion. så jag förstår inte riktigt vad du menar?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud kommer när ryssarna går in i Israel.

 

Precis som när amerikanska trupper ockuperade Irak?

 

Angående varför folk inte tillbad "den" Guden förrän 2000 år sedan beror väl på att det tog 5000 år innan Jesus dök upp som en av kopiorna av gammal egyptisk soldyrkan

 

Exakt, härligt med en Zeitgeist:are här. kristendomen och religion skapades politiskt för att kontrollera samhällen och hindra männsikor att ta reda på saker själva.

 

se Zeitgeist del 1:

 

video.google.com/videoplay?docid=-7362450282309249591

 

Håller inte riktigt med på den fetade meningen. Visserligen används religionen som ett redskap i vissa delar av världen men att den helt och hållet skapades för det endamålet kan jag inte hålla med om. Att ha teorier om saker som är okända till oss hör till människans natur, och därmed uppstod religion där man trodde att en gud hade skapat allt.

 

Men som sagt har du en poäng, världsreligionerna är inte bra enligt mig eftersom man ska ha en egen teori och inte haka på en annans. Dessutom så känns religion utdaterat eftersom vi har bevisat det mesta och inget tyder på att en gubbe i himmelen har skapat världen och mänskligheten.

 

Välkommen tillbaka btw, Dave.

 

Ursäktar för ett dåligt formulerat inlägg, är inte riktigt klar i skallen.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...