Mastodon Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2008 Jag håller på med ett arbete om växthuseffekten och global uppvärmning, skulle uppskatta om nån kunde länka till en sida med ett diagram eller nåt på bidragande faktorer till uppvärmningen samt hur ungefär hur många procent de bidrar med. Har sökt i flera dagar men jag hittar ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2008 omg jobbar med det i skolan oxå. förbränning av fossila bränlsen är nog den största faktorn. glöm bara inte att den är skilldnad på växthus effekten och den global uppvärmingen. vill du ha diagram om den global uppvärmningen så leta efter nåt Al Gore har skapat.han håller på mkt med sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mastodon Skrivet 28 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2008 Jag vet att förbränning av fossila bränslen är en av de största orsakerna, och att köttkonsumtionen är ~18%. Och ja jag vet skillnaden mellan växthuseffekten och global uppvärmning. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2008 Jag håller på med ett arbete om växthuseffekten och global uppvärmning, skulle uppskatta om nån kunde länka till en sida med ett diagram eller nåt på bidragande faktorer till uppvärmningen samt hur ungefär hur många procent de bidrar med. Har sökt i flera dagar men jag hittar ingenting. på växthus effekten kan du skriva om att när vi kör bilar så förbänner vi kol med syret som bildar koldioxid (CO2) koldioxiden bildar som ett lager ovanför jordens yta så när solenstrålar kommer så stannar mer värme en vanligt kvar Källa: NO-salen ;) det var vad jag kunde hjälpa dig mer hoppas det blir något av det här Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.