Mintplanta Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Skrivet 28 Oktober 2008 (redigerat) För att göra det hela kortfattat: jag undrar vilket spec som är mest effektivt när det gäller leveling för shamans, då jag har en som är lvl 48. Den är för tillfället enhancement, men blev lite fundersam på om det är det bästa specet för leveling då jag av en slump hittade en film av en lvl 40 elemental shaman. Han/hon blåste av förvånansvärt höga crit och dennes burst dmg var inte heller dålig. Så är elemental bättre för leveling? Redigerat 28 Oktober 2008 av Mintplanta
Hivee Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Skrivet 28 Oktober 2008 Elemental drar massvis med mana och för att vara bra så krävs det rätt så mycket spelldamage, så ta enhancement till 58 och börja sen spara spelldamage gear tills du har några hundra spelldamage, sen speccar du elemental
Mintplanta Skrivet 29 Oktober 2008 Författare Rapport Skrivet 29 Oktober 2008 Har ingen större erfaranhet caster leveling, men runt 200 spelldmg ska alltså räcka för att göra tillräcklig skada?
Hivee Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Skrivet 29 Oktober 2008 Ja, den byggs dock upp snabbt och vid 65-66 borde du ha dubblat det, minst sagt, och sen beror det på dina spellcombos och användning av cooldowns
Mintplanta Skrivet 30 Oktober 2008 Författare Rapport Skrivet 30 Oktober 2008 Vad jag har förstått så gäller det att hålla sig på avstånd från moben hela tiden, går det ut på att kita med frostshock eller ska man bara köra på och låta moben komma in på?
garkan Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Skrivet 30 Oktober 2008 (redigerat) Vad jag har förstått så gäller det att hålla sig på avstånd från moben hela tiden, går det ut på att kita med frostshock eller ska man bara köra på och låta moben komma in på?Aldrig..Jag tar en shaman pga det.. Möt aldrig dock en retri om du ska köra så, stun, crusader strike och HoW och du är ganked.. Du kan försöka lägga totems som saktar ner och den som skjuter fireballs (glömt namnen), så har du någon chans med enhancement.. Redigerat 30 Oktober 2008 av garkan
Mintplanta Skrivet 31 Oktober 2008 Författare Rapport Skrivet 31 Oktober 2008 Vad jag har förstått så gäller det att hålla sig på avstånd från moben hela tiden, går det ut på att kita med frostshock eller ska man bara köra på och låta moben komma in på?Aldrig..Jag tar en shaman pga det.. Möt aldrig dock en retri om du ska köra så, stun, crusader strike och HoW och du är ganked.. Du kan försöka lägga totems som saktar ner och den som skjuter fireballs (glömt namnen), så har du någon chans med enhancement.. Hittade just svaret på min fråga själv när det gällde kiting:
garkan Skrivet 31 Oktober 2008 Rapport Skrivet 31 Oktober 2008 Nice film, men tänkt på att typ rogues har sprint, sen gouge.. Paladin kan göra shield sen stun.. Warriors kan göra charge.. Warlocks kan göra fear.. Mage gör en seg med frostbolt.. Hunters gör concussive shot (l2s) Så tekniken är nog bara till mobs :) Det är dock trådens handling så ja, kör med det.
Rekommendera inlägg