Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Du behöver ett operativsystem, grafikkort och bildskärm som stödjer 256 färger, när du skaffat dig dessa saker, skriv vad de är och sedan kan vi hjälpa dig om du inte hittat det själv.

Skrivet

Du behöver ett operativsystem, grafikkort och bildskärm som stödjer 256 färger, när du skaffat dig dessa saker, skriv vad de är och sedan kan vi hjälpa dig om du inte hittat det själv.

Ett problem mitt grafik kort är inbyggt i moderkortet <_<
Gäst Overkill
Skrivet (redigerat)

Varför ska du ha 256 färger?

Om det är för ett speciellt program kan du ju högerklicka på det och sen Kompatibilitet sen 256 färger.

Fast om du har Vista tror jag inte du kan få det.

Redigerat av Overkill
Gäst Overkill
Skrivet

ja

Om det är för ett speciellt program/spel kan du ju högerklicka på det och sen Kompatibilitet sen 256 färger.

Skrivet

hur får man 256 färgers upplösning?

jag hittar bara 16 och 32 bits färger.

ps jag frågar för min syrra behöver det!

alltså det är en ny tid... det är ingen windows 95 längre! 256 färger finns inte längre, det är bara till spel som mulle meck.
Skrivet (redigerat)

Det går faktiskt att lösa det problemet väldigt lätt. Högerklicka på exe-filen för spelet och gå till fliken "Kompatibilitet". Där kan du kryssa i rutan "Använd 256 färger".

Redigerat av Gimcor
Gäst Overkill
Skrivet

Det går faktiskt att lösa det problemet väldigt lätt. Högerklicka på exe-filen för spelet och gå till fliken "Kompatibilitet". Där kan du kryssa i rutan "Använd 256 färger".

Det var ju inte det jag sa precis...
Skrivet

Det var ju inte det jag sa precis...

Aj, f*n. Ibland kan det gå lite snabbt undan när man läser inläggen. Men creds till dig o heliga mästare som vet allt!

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...