Hoppa till innehåll

Datorn Starta Efter 3föksök


D48

Rekommendera inlägg

hej alla.

nu när jag skulle starta datorn så starta datorn och la av, jag starta igen men hände samma sak. sen tryckte jag på start igen då starta den!

sen kom den svarta rutan upp och det stod att efter ngr försök någonting att det inte hadde lyckats på försa sen ngt med BIOS inställningar.

man kunde trycka F2 för att fixa ngt.

vrf strarta inte darton på första försöket? och vad är BIOS? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej alla.

nu när jag skulle starta datorn så starta datorn och la av, jag starta igen men hände samma sak. sen tryckte jag på start igen då starta den!

sen kom den svarta rutan upp och det stod att efter ngr försök någonting att det inte hadde lyckats på försa sen ngt med BIOS inställningar.

man kunde trycka F2 för att fixa ngt.

vrf strarta inte darton på första försöket? och vad är BIOS? :huh:

BIOS är då ett grundläggande program som finns i minnet på moderkortet. Syftet med BIOS är då att en skall läsa in drivrutiner för grundläggande saker som tangentbord, mus, skärm, hårddisken osv. När detta sedan är klart så kan själva operativsystemet läsas in. Sedan går det även att ändra en hel del för datorn genom BIOS som bootningsprioriteter, CPU-hastighet i vissa fall och mycket mer.

 

Men det är då väldigt svårt att förstå ditt problem när du beskriver det med att "ngt med BIOS inställningar". Ta reda på vad som exakt står så blir det lättare att ge hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo ja vet. men jag läste det bara snabbt. men jag ska försöka beskriva vad det stod bättre.

din dator startade inte på första försöket. sen kommer jag inte ihåg sen stod det ngt med BIOS. sen kunde man trycka F2 för att ändra settings för ngt.

 

tror wacko fattar eller ngn annan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...