Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag har lite problem. Jag kan inte riktigt vara säker på vilket grafik kort jag har, och känner inte för att öppna burken just nu jag fixade till allting så snyggt förra gången. Så jag behöver få lite expert hjälp. Varför kommer jag hit? o_0. Jag har 3 olika källor som säger att jag har 3 olika grafik kort.

Först: Sidan jag köpte datorn på:Revolve-it Den säger att jag har 2xAti Radeon HD4650 512MB Grafikkort.

Men när jag kollar i enhets hanteraren så säger den att jag har 2x 3850 Ati radeon grafikkort detta kan ju bero på drivrutinerna isåfall borde jag byta men jag kan inte komma på hur för jag använde instalations Cd:n som kom med datorn och det var en CD som kom med grafikkortet. Yougamers.com:s system requirements check säger att jag har x2 ati radeon 3850 också

Sedan fick jag in i bakhuvudet att jag hade 2 radeon 3650. Vet inte varifrån det kom men när jag kollar

och det passar ju så fint med mitt resultat i spelet. Trots att den videon kör utan Crossfire. Men crossfire ökar som sagt inte CPU eller GPU utan bara använder VRam:et i det andra kortet.

Så jag undrar ifall det finns något sätt att ta reda på vad jag har för grafik kort utan att öppna Chassit.

Tack.

OBS jag vill inte öppna chassit därför jag har ändrat en del i datorn och förra gången jag skulle stänga tog det evigheter att får allting som jag ville ha det.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...