Hoppa till innehåll

Dubba


antebajen

Rekommendera inlägg

Heej... jag älskar att dubba.. men jag vill ha dom perfecta grejerna.. Just nu så gör jag såhär: Använder Hypercam2 och filmar in ett klipp jag vill dubba på youtube.. sedan så lägger jag in det jag filmade in på youtube i Windows Movie Maker..och så lägger jag in filmen och dubbar med röstklippsinspelaren i WMM.

 

Finns det bättre sätt skriv gärna plz.. letat länge efter detta..

 

finns det ngn sida man kan typ ladda hem avsnitt från det man vill dubba ? .. t.e.x ett avsnitt av kalle anka typ eller eva o adam och lägga in det och dubba o lägga in i WMM.. ? eller Sony Vegas Pro 8.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag använder ett lätt-användt program som heter Ulead Video Studio, och onödigt att filma skärmen på youtube, ladda ner klippet istället.

 

Dubbaru där.. Haru själv lagt ut något på youtube..och lägger man in klippet där eller ?? :D thx för hjälpen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag använder ett lätt-användt program som heter Ulead Video Studio, och onödigt att filma skärmen på youtube, ladda ner klippet istället.

 

Dubbaru där.. Haru själv lagt ut något på youtube..och lägger man in klippet där eller ?? :D thx för hjälpen..

 

 

gjorde den för 2 år sen, skäms för den >.< lite ljud från orginalklippet i bakgrunden men det går att få bort helt, ville ha kvar för att ljudeffekterna skulle vara kvar, men fick med rösterna också^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag använder ett lätt-användt program som heter Ulead Video Studio, och onödigt att filma skärmen på youtube, ladda ner klippet istället.

 

 

Dubbaru där.. Haru själv lagt ut något på youtube..och lägger man in klippet där eller ?? :D thx för hjälpen..

 

 

gjorde den för 2 år sen, skäms för den >.< lite ljud från orginalklippet i bakgrunden men det går att få bort helt, ville ha kvar för att ljudeffekterna skulle vara kvar, men fick med rösterna också^^

 

 

ajaa.. dög väl xD..den var endå värd mera stjärnor för min del, minst 3 och en halv, eller 4.. men kan du snälla göra en tutorial eller beskriva hur du gjorde för att få filmen som du gjorde sådär ?? plz :D du äger om du gör det.

 

Snäällaaa :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att dubba bra behöver du följande:

  • En synkroniserad ljud och videospelare som även överlappar videon med förhandsgranskning av dubbningen
  • Ett program som har stöd för att koda i de flesta ljud och video-format, och även koda ljudet direkt i en egen fil
  • Ett enkelt open source program med ett bra grafiskt användargränssnitt
Och jag tror inte att det finns något sådant. Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag använder ett lätt-användt program som heter Ulead Video Studio, och onödigt att filma skärmen på youtube, ladda ner klippet istället.

 

 

Dubbaru där.. Haru själv lagt ut något på youtube..och lägger man in klippet där eller ?? :D thx för hjälpen..

 

gjorde den för 2 år sen, skäms för den >.< lite ljud från orginalklippet i bakgrunden men det går att få bort helt, ville ha kvar för att ljudeffekterna skulle vara kvar, men fick med rösterna också^^

 

 

ajaa.. dög väl xD..den var endå värd mera stjärnor för min del, minst 3 och en halv, eller 4.. men kan du snälla göra en tutorial eller beskriva hur du gjorde för att få filmen som du gjorde sådär ?? plz :D du äger om du gör det.

 

Snäällaaa :D

 

Det är jättelätt att lära sig, leta upp andra tutorials om du måste
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...