Hoppa till innehåll

Byta Från Shader Model 3.0 Till 2.0?


prophet
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad för problem är det som uppstår?

Han vill göra så att spelet Assainss creed (hur man nu än stavar) ska fungera på ett grafik-kort som har shader model 2.0

 

On-Topic: Vet inte men testa att googla eller fråga nån polare eller nåt.

Redigerat av XzamX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk som inte har någon aning om datorer kan lika gärna sluta skriva, nu.

 

Spelet Assassin's Creed använder sig av Shader Models 3.0, men mitt grafikkort stödjer inte 3.0 utan bara 2.0. Jag undrar om det finns något sätt att ändra spelets inställningar så jag kan spela med Shader Models 2.0.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill du spela Assasins Creed så måste du köpa ett grafikkort som stöder SM:3. Vill du inte köpa nytt grafikkort är det bara att bita i det sura äpplet och avinstallera det. Det finns ingen inställning eller patch till Assassins creed för att köra det med SM:2.0 det är skrivit för SM:3.0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det fanns förut men på dom nya spelen kan man inte tyvärr vad jag vet.

 

PS: Köp ett 8800GT Gefroce kort det stöder alla nya spel ;)

Offtopic: Köp inte 8800gt, finns bättre och billigare från AMD nu, men nu ska han ju inte köpa någonting så det kvittar. Bara det att jag tycker det är dumt att råda någon att köpa ett sämre kort för mer pengar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...