Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag har ett modem som har en nätverkssladd in i dator 1 och har internet på den, Jag vill ha internet på dator 2 också. så min fråga är: jag har anslutit till min router med dator 1 och 2 (fast inte internet på den) dator 1 kör trådlöst till routern och dator 2 med sladd, så kan man på nåt sätt dela Anslutning till lokalt nätverk på dator 1 så den kommer till routern och kan kommas åt på dator 2? :D tack i förhand

Skrivet

Japp, det ska finnas en funktion där du ansluter till en lokal arbetsplats eller liknande. Då får du tillgång till den andres dator "Delade Filer" som finns i Dokument/Delade Filer

Skrivet

Jag kan hålla med om att det du skriver är förvirrande. Först skriver du "Anslutning till lokalt nätverk på dator 1 så den kommer till routern och kan kommas åt på dator 2?" vilket låter som du vill ha upp ett nätverk mellan datorerna så du kan dela ut filer mm.

Sen skriver du att det är internet du vill åt, men då är det egentligen bara att koppla in dator 2 i routern och tuta och köra?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...