Hoppa till innehåll

Wii Eller Ps3?


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Jaha, verkar vara den enda som tycker att du ska köpa ett PS3. PS3 har som sagt online-läge för nästan alla spel, Blu-ray dvd, skitbra grafik på sina spel. Wii har däremot sämsta onlineläget som man kan tänka sig, att behöva en 12-siffrig kod för att adda någon, och nintendo har ju inte ens någon community. Dem flesta spelen som kommer ut till wii är för 3+ = inge hardcore-spel. Wii är en offline-konsoll. Dock så har nintendo skapat något nytt, till skillnad från sony som fortsätter med sitt Playstation. Jag tycker att du ska köpa dig ett PS3 med tanke på online-lägena som gör spelen sååå mycket roligare ;)

 

EDIT: Du sa att man rör sig mycket med wii? Stämmer inte. Stämmer inte på långa vägar. Du rör litegrann på handlederna men det är inte så att du får motion av att spela...

Redigerat av Ultra_Link
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har pengarna tycker jag helt klart du ska köpa ett Ps3. Tro mig, det är bättre än ett wii. Dock är wii också roligt men ps3 är mycket bättre.

.....man sitter faktiskt still på wii men om man vill så kan man ju stå upp och röra sig, Finns ju några spel där man måste stå upp. Jag recommenderar ochså PS3 före xbox360. Man måste betala för att gå in på hemsidor och sånt -.- Ingen Blueray, ps3 är snyggare, mer minne, m.m :D Fast jag säjer inte att xbox360 suger...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har pengarna tycker jag helt klart du ska köpa ett Ps3. Tro mig, det är bättre än ett wii. Dock är wii också roligt men ps3 är mycket bättre.

.....man sitter faktiskt still på wii men om man vill så kan man ju stå upp och röra sig, Finns ju några spel där man måste stå upp. Jag recommenderar ochså PS3 före xbox360. Man måste betala för att gå in på hemsidor och sånt -.- Ingen Blueray, ps3 är snyggare, mer minne, m.m :D Fast jag säjer inte att xbox360 suger...

 

mer minne? jovisst, säg de till xbox 360 elite 120gb. vilka hemsidor? man måste pröjsa för xbox live gold, oj vad dyrt....
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 kontroll suger och finns inte så bra spel om du inte redan har xbox360 så tycker jag att du ska köpa wii ^^

Lol, playstation 3 äger minst 1000 gånger mer än xbox360

 

"PS3 levererar nästa generations interaktiva underhållning. Njut av Blu-ray Disc-filmer, de senaste High Definition-spelen, skön musik, video- och fotolagring, kostnadsfri åtkomst till Playstation Network och mycket mer.

 

Blue-ray Disc

Med sin fenomenala processorkraft har Playstation 3 utformats för att hantera knivskarpa High Definition-bilder och kristallklart ljud, och Blu-ray Disc är det perfekta formatet för att leverera de otroliga mängderna data som krävs. En enda Blu-ray Disc-skiva kan lagra 25 GB (ett lager) eller 50 GB (dubbla lager). DVD-skivor kan endast lagra 4,7 GB.

 

De bästa spelen

PlayStation har alltid haft fantastiska spel från några av världens skickligaste utvecklare, och PS3 är inget undantag. Den enda skillnaden är den enorma potentialen med det här kraftfulla systemet.

 

High Definition

Skapa ett perfekt partnerskap genom att ansluta din PS3 till en HDTV. Bilder återskapas ned otrolig detaljrikedom, ända upp till den bästa upplösningen som dagens teknik erbjuder - nämligen 1080p.

 

Playstation Network

När du anmäler dig för kostnadsfri åtkomst till Playstation Network (kräver bredband) får du tillgång till en hel del tjänster som verkligen utökar din PS3-upplevelse. Känner du dig social? Testa att spela ditt favoritspel online - helt kostnadsfritt - eller chatta med dina vänner via text eller tal"

 

 

betyg (Xbox360 elite): Form/design: 6/10

Ljudkvalitet: 7/10

Bildkvalitet: 8/10

Funktioner: 7/10

Användarvänlighet: 7/10

Prisvärde: 6/10

 

betyg (Playstation3 160gb)

Form/design: 8/10

Ljudkvalitet: 8/10

Bildkvalitet: 9/10

Funktioner: 7/10

Användarvänlighet: 8/10

Prisvärde: 7/10

 

båda rencnsionerna är från samma företag. Så alltså vinner Playstation 3!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 kontroll suger och finns inte så bra spel om du inte redan har xbox360 så tycker jag att du ska köpa wii ^^

Lol, playstation 3 äger minst 1000 gånger mer än xbox360

 

"PS3 levererar nästa generations interaktiva underhållning. Njut av Blu-ray Disc-filmer, de senaste High Definition-spelen, skön musik, video- och fotolagring, kostnadsfri åtkomst till Playstation Network och mycket mer.

 

Blue-ray Disc

Med sin fenomenala processorkraft har Playstation 3 utformats för att hantera knivskarpa High Definition-bilder och kristallklart ljud, och Blu-ray Disc är det perfekta formatet för att leverera de otroliga mängderna data som krävs. En enda Blu-ray Disc-skiva kan lagra 25 GB (ett lager) eller 50 GB (dubbla lager). DVD-skivor kan endast lagra 4,7 GB.

 

De bästa spelen

PlayStation har alltid haft fantastiska spel från några av världens skickligaste utvecklare, och PS3 är inget undantag. Den enda skillnaden är den enorma potentialen med det här kraftfulla systemet.

 

High Definition

Skapa ett perfekt partnerskap genom att ansluta din PS3 till en HDTV. Bilder återskapas ned otrolig detaljrikedom, ända upp till den bästa upplösningen som dagens teknik erbjuder - nämligen 1080p.

 

Playstation Network

När du anmäler dig för kostnadsfri åtkomst till Playstation Network (kräver bredband) får du tillgång till en hel del tjänster som verkligen utökar din PS3-upplevelse. Känner du dig social? Testa att spela ditt favoritspel online - helt kostnadsfritt - eller chatta med dina vänner via text eller tal"

 

 

betyg (Xbox360 elite): Form/design: 6/10

Ljudkvalitet: 7/10

Bildkvalitet: 8/10

Funktioner: 7/10

Användarvänlighet: 7/10

Prisvärde: 6/10

 

betyg (Playstation3 160gb)

Form/design: 8/10

Ljudkvalitet: 8/10

Bildkvalitet: 9/10

Funktioner: 7/10

Användarvänlighet: 8/10

Prisvärde: 7/10

 

båda rencnsionerna är från samma företag. Så alltså vinner Playstation 3!

 

Det är vad det företaget tycker. Bara för att de tycker så betyder det inte att alla tycker så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 kontroll suger och finns inte så bra spel om du inte redan har xbox360 så tycker jag att du ska köpa wii ^^

Lol, playstation 3 äger minst 1000 gånger mer än xbox360

 

"PS3 levererar nästa generations interaktiva underhållning. Njut av Blu-ray Disc-filmer, de senaste High Definition-spelen, skön musik, video- och fotolagring, kostnadsfri åtkomst till Playstation Network och mycket mer.

 

Blue-ray Disc

Med sin fenomenala processorkraft har Playstation 3 utformats för att hantera knivskarpa High Definition-bilder och kristallklart ljud, och Blu-ray Disc är det perfekta formatet för att leverera de otroliga mängderna data som krävs. En enda Blu-ray Disc-skiva kan lagra 25 GB (ett lager) eller 50 GB (dubbla lager). DVD-skivor kan endast lagra 4,7 GB.

 

De bästa spelen

PlayStation har alltid haft fantastiska spel från några av världens skickligaste utvecklare, och PS3 är inget undantag. Den enda skillnaden är den enorma potentialen med det här kraftfulla systemet.

 

High Definition

Skapa ett perfekt partnerskap genom att ansluta din PS3 till en HDTV. Bilder återskapas ned otrolig detaljrikedom, ända upp till den bästa upplösningen som dagens teknik erbjuder - nämligen 1080p.

 

Playstation Network

När du anmäler dig för kostnadsfri åtkomst till Playstation Network (kräver bredband) får du tillgång till en hel del tjänster som verkligen utökar din PS3-upplevelse. Känner du dig social? Testa att spela ditt favoritspel online - helt kostnadsfritt - eller chatta med dina vänner via text eller tal"

 

 

betyg (Xbox360 elite): Form/design: 6/10

Ljudkvalitet: 7/10

Bildkvalitet: 8/10

Funktioner: 7/10

Användarvänlighet: 7/10

Prisvärde: 6/10

 

betyg (Playstation3 160gb)

Form/design: 8/10

Ljudkvalitet: 8/10

Bildkvalitet: 9/10

Funktioner: 7/10

Användarvänlighet: 8/10

Prisvärde: 7/10

 

båda rencnsionerna är från samma företag. Så alltså vinner Playstation 3!

 

Det är vad det företaget tycker. Bara för att de tycker så betyder det inte att alla tycker så.

 

Precis, alla tycker olika, och pyro du ska f*n inte låta som någon j*vla "smart ass" bara för att du skrev något som ser proffsit ut enligt dig, puck
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...