laynus Skrivet 20 November 2008 Rapport Dela Skrivet 20 November 2008 Hej jag har en fråga! Hur stor ska en normal stor sida vara i pixel? För jag sitter och bygger hemsidor men alla blir för stora <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 20 November 2008 Rapport Dela Skrivet 20 November 2008 Bra fråga själv har jag aldrig tänkte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 20 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 November 2008 Jag gjorde dena tråd för jag har problem med det. I villken enhet mäter ms paint? Det är också en fråga jag undrar över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 20 November 2008 Rapport Dela Skrivet 20 November 2008 (redigerat) Höjden behöver du ju inte bry dig om då den kan vara i stort sett hur stor som helst. Kolla bara aftonbladets sida. Men bredden bör man nog hålla sig till max 1024 pixlar. Detta pga av att alla inte sitter med större upplösning än 1024*768. Om man vet hur så skulle man ju kunna göra en dynamisk sida. En sida som ställer in sin storlek efter användarens upplösning Paint använder sig av pixlar. Zooma in 8ggr så kan du rita en pixel i taget. EDIT: Jag skrev lite fel... Redigerat 21 November 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 20 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 November 2008 Okej det är därför min sida är för stor för jag utgick från 1440x900 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.