Hoppa till innehåll

Kärlek


Rekommendera inlägg

Hej mitt allra första "inlägg" här .

Jag blev kär i en kille som gick på min skola

Först så var vi lite kompisar.. men senare började ja snacka me honom och han började fatta att ja ville mer än vänskap , han visste det egentligen hela tiden, för säg mig hur många tjejer skulle ge kallingar till killar om de hade grälat , om killen inte var mer än en vän ? Tror inte så många .. men det gjorde jag iaf en gång och han blev super glad ! Sen när skolan började visa sitt slut så började vi komma varann mer och mer och ja blev glad, men samtidigt väldigt rädd , för att han skulle ju börja gymnasie nu . En gång när jag är på väg hem så råkar jag möta honom och han var också på väg hem ,så började vi snacka , sen skulle han hemåt, så sa han: aa men ha det bra , vi syns imorgon ... Och så vänder han sig om och är på väg ,då han vänder sig mot mig igen och säger ... Meeenn... du kan få en kram om du vill och så kände ja hur han kramade mig , klart ja blev glad, men mest chockad haha :P .Dagen därpå så var det avslutnings dag, och jag sms:ade honom dagen innan efter att vi möttes och undrade om ja kunde se honom ett litet tag efter avslutningen för att ja ville lämna över lite rosor, han svarade aa visst :P .Så efter avslutningen åkte ja till honom och gav honom tre röda rosor hihihi , sen så prata vi lite och plötsligt blev det knäpptyst , vi kollade varann in i ögonen och han började le :) ,så bestämde vi då att vi skulle ses under sommaren och så , och vi hade jätte bra kontakt under sommarlovet , ända tills plötsligt en dag då han säger : asså ja tror inte ja vill ses, tror inte det skulle funka, och då blev jag kvar som ett frågetecken och förstod inte alls vad som hade hänt ? För att innan när ja hade pratat me honom så har ja sagt : vill du inte ses , så säg det nu , för ja vill inte höra det senare... Han sa bara : jo det är klart ja vill ses . Men ja fick iaf reda på att han aldrig haft tjej.

 

Ja ska berätta om en gång när vi pratade i tele , vi pratade i 40 min och när ja skulle lägga på så ville han inte det , han sa nej , men kan du inte stanna lite till ? Ja ba neej, ja måste sova tyvärr så försökte han övertala mig en stund, men när vi väl skulle lägga på då kunde ingen av oss lägga på först .

 

Men när han sa att han inte ville ses så bestämde ja mig för att lämna han ifred nu ett tag så kontakta inte på 3 veckor sen efter det så gick ja till han o la en ros + ett kort utanför hans dörr . Det stod : först tkte ja om dig lite, sen tkte ja om dig ännu mer o nu älskar jag dig mest av allt på kortet. Samma dag kontaktade han mig o vi snacka o han var trevlig, men han sa INGET om kortet.

En vecka senare tog han kontakt helt själv. Sen så snacka vi några gånger till under sommaren o så började skolan, han hade nu börjat på en annan skola.

Två veckor efter det snacka ja med han i tele o han va as snäll o ville inte heller lägga på då ?

Två veckor efter det träffa ja han! :o ja blev helt helt rädd men sen stod vi o prata i 10 min, samma kväll när ja skulle lägga mig stod det : ett missat samtal o det var från honom.

 

Men en sak med honom är att han är så himla snäll osv så länge han INTE är med sina killkompisar. Så nästa dag när ja frågar vf han hade ringt så är han med sin kompis o då säger han : nää, ja råka ringa fel. Då kände jag mig knäckt :S

så det resulterade att vi gräla den kvällen.

 

3 veckor senare var det hans födelsedag,ja köpte tårta o present o gick till han o såklart var han med sin kompis, så nu var båda två "tuffa" de ville ju såklart visa att de var något . Men efter en stund säger han som ja gillar : vf gör du allt det här mot mig ? Jag svarade inte ...

På kvällen ringde ja honom o tog upp det o han blev as nyfiken , ja ba eller äh ja tror inte ja vill säga , han ba : jo men säg ! ja ba : nej .. han ba :är du feg eller ? jag ba : det är inte att ja är feg ja vill inte .

Till slut gav han sig inte så ja sa det så blev han tyst sen sa han okej o sen bytte jag ämne.

 

Två dagar senare smsa ja honom o då var han med sin kompis , jag skrev : jag saknar dig . Han ba : okej :S , ja ba : vf skriver du bara okej för ? han ba : för att ja inte bryr mig .

 

Då blev jag as arg på honom o kände att han var as taskig asså ena dagen vill han att ja ska säga att ja gillar han o den andra struntar han i mig bara för hans jäkla kompisar är med.

 

MEn iaf den dagen sa ja till mig själv att nu skiter jag i honom ett tag.

 

Iförrgår,4,5 veckor senare ringde jag honom och jag hade förväntat mig att han skulle säga : vad vill du nu igen eller något liknande. Men han blev typ as glad ?? O så sa han att han käkade så ja sa : a men ja kanske kan ringa sen då så du får äta ifred, han ba: neejdå ! det gör inget alls prata på . Ja ba : nää ja ringer sen . Han ba okej men ring om 10 min ! ja ba okej visst .

 

20 min senare smsar han mig : ring mig.

 

Så sa ja att ja inte kunde för hem tele var upptagen. Men egentligen var det för ja blev så rädd , ja ville inte att han skulle såra mig igen .

 

Men ja har försökt ringa honom igår och idag o hans mobil är avstängd . Jag tänkte att han inte ville prata med mig men han skrev ju ring mig ? Men fick höra att han har varit med sin kompis hela dagen igår + idag så han kanske inte vill prata inför honom eller ?

 

Aja ja vet inte alls vad ja ska tro längre , han har ju gjort lika mkt positivt som negativt. Han har ju kommit fram o bett om en kram, han kontaktar mig då & då, han sparade rosen i 2 månader o sen vill han aldrig lägga på först när vi pratar...

 

SNÄLLA NÅN SOM KAN HJÄLPA MIG ?????

Juste glömde säga att ja skaffa en msn låtsades vara nån annan för att veta vad han ville, så sa han att han hade blivit bränd 2 gånger förut så sa ja men har du inte träffat nån som är snäll ? han ba jo men ja har inte vågat ta det vidare på något sätt...

 

SÅ SNÄLLA NÅN SOM KAN SÄGA OM DET ÄR MITT FEL ELLER VAD TYCKER NI ?? TROR NI HAN GILLAR MIG ????

 

JÄTTETACKSAM FÖR KOMMENTARER !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han gillar dig säkert. :)

det är jävligt svårt att veta hur man ska visa sin kärlek på bästa sätt, i'm speaking from experience. Satsa bara, så ska du se att det löser sig. ;)

Ja, lita på farbror Blejdare, han är en vis person.^^ Redigerat av Eight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

han gillar det men tycker det e pinsamt inför sina kompisar som kanske e lik han och aldrig haft en tjej förut som han (om jag läste rätt) han kanske aldrig förut vart mycket för tjejer samma som hans kompisar och då när han skaffar tjej nu tror han väl att hans kompisar inte kommer gilla det. Du vet som har hänt, han kan inte ljuga för du har sms som bevis och fråga han: varför tycker du det e pinsamt och prata med mig inför dina kompisar?? ni kan nog reda ut det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, om jag vore du skulle jag helt enkelt fråga honom om han gillar dig (inte så lätt men iaf), försök fråga honom när hans polare inte är med, om han säger att han bara vill vara kompisar så kan det ju vara därför han är så trevlig ibland för att han vill vara kompisar? Det är lite svårt att säga men det Doversten sa kan också stämma.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han känner sig nog väldigt nervös innför första förhållandet. Det kan vara så, bjud ut honom på bio eller nåt, också kysser du honom rakt på munnen, det skulle han gilla! Jag tror att ni behöver tid att närma er varann helt enkelt. Du kan inte få honom att börja gilla dig, det skulle innebära att du behöver ändra på dig, det ska du inte behöva göra.

Han gillar dig. Definitivt, men jag vet inte om det är mer än så, det kan bara han säga, så fråga han.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att du ska gå på för snabbt om du inte tror han tycker om dig.

Men annars kan ju du vänta på att kontaktar dig istället, han behöver mogna till lite innan han kan erkänna för siba "kompisar". Fast jag vet av erfarenhet att det är svårt att vänta.. hehe.. :P

Hur gammal är du btw? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att du ska gå på för snabbt om du inte tror han tycker om dig.

Men annars kan ju du vänta på att kontaktar dig istället, han behöver mogna till lite innan han kan erkänna för siba "kompisar". Fast jag vet av erfarenhet att det är svårt att vänta.. hehe.. :P

Hur gammal är du btw? :o

 

Jag är 15 tack för ditt svar !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vart ni bor, men här har vi ett ordspråk som lyder: Bros before holes.

Med andra ord, Tjejer kommer och går, en riktigt bra vän kommer alltid bestå.

 

Ringer bruden och tjötar med en när man är med grabbarna är det klart man kan bli smått irriterad. Han kanske överdriver en aning när han är med polare, men det är bara en tid, han kommer inse senare i livet hur man ska agera och göra åt saker och ting.

 

Om ni inte haft sex heller och det har gått snart ett år(?) så kanske det är dags... Killar är kräsna, såfort dom inte får det de vill ha finns det alltid någon annan mer villigare runt hörnet.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...