laynus Skrivet 27 November 2008 Rapport Skrivet 27 November 2008 Hej jag har min hemsida jag vill ha bakrunden svart och att sidan sitter i mitten av skärmen. Hur gör jag? Där är det som jag har nu men vill ha bättre Citera
ELF Skrivet 27 November 2008 Rapport Skrivet 27 November 2008 <center> Allt innehåll på sidan... </center> Citera
Boffaroffe Skrivet 29 November 2008 Rapport Skrivet 29 November 2008 <body bgcolor="black"> </body> För svart bakgrund :> Citera
Median Skrivet 29 November 2008 Rapport Skrivet 29 November 2008 Varför inte bara använda css och göra body { background-color:#00000; } ._: Samma sak med center, då man kan lägga in text-align:center; i bodyn så det blir: body { background-color:#00000; text-align:center; } Dock måste man som du ser nedan använda text-align: left; i varje div för att förhindra centreringen av bilder och text. #content { margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: left; /* Används för att göra så att inte texten/bilderna också blir centrerade */ } Det där borde väl funka hyffsat. Citera
tzarenc Skrivet 7 December 2008 Rapport Skrivet 7 December 2008 Eller så centrerar man "container" diven. Till exelpel: #container { margin: 0 auto;} Och då behöver du inte centrera nått annat på sidan. Citera
Organism Skrivet 7 December 2008 Rapport Skrivet 7 December 2008 Ska bara till lägga en sak. Heter sidan Coczo? - För det står Cozo på sidan.. Citera
laynus Skrivet 8 December 2008 Författare Rapport Skrivet 8 December 2008 oh jag ska fixa detXD Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.