laynus Skrivet 27 November 2008 Rapport Dela Skrivet 27 November 2008 Hej jag har min hemsida jag vill ha bakrunden svart och att sidan sitter i mitten av skärmen. Hur gör jag? Där är det som jag har nu men vill ha bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 November 2008 Rapport Dela Skrivet 27 November 2008 <center> Allt innehåll på sidan... </center> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 29 November 2008 Rapport Dela Skrivet 29 November 2008 <body bgcolor="black"> </body> För svart bakgrund :> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 29 November 2008 Rapport Dela Skrivet 29 November 2008 Varför inte bara använda css och göra body { background-color:#00000; } ._: Samma sak med center, då man kan lägga in text-align:center; i bodyn så det blir: body { background-color:#00000; text-align:center; } Dock måste man som du ser nedan använda text-align: left; i varje div för att förhindra centreringen av bilder och text. #content { margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: left; /* Används för att göra så att inte texten/bilderna också blir centrerade */ } Det där borde väl funka hyffsat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tzarenc Skrivet 7 December 2008 Rapport Dela Skrivet 7 December 2008 Eller så centrerar man "container" diven. Till exelpel: #container { margin: 0 auto;} Och då behöver du inte centrera nått annat på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 7 December 2008 Rapport Dela Skrivet 7 December 2008 Ska bara till lägga en sak. Heter sidan Coczo? - För det står Cozo på sidan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 8 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 8 December 2008 nej det gör det ej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 8 December 2008 Rapport Dela Skrivet 8 December 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 8 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 8 December 2008 oh jag ska fixa detXD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.