Hoppa till innehåll

Internet


Cleaned
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare..

 

 

 

 

Allt hände för några veckor sedan, satt och lirade WoW och internet började fakka ur och blev disconnectad från ventrilon och WoW hela tiden. Jag hade sedan ringt BBB och frågat dem, fick då en tjej som sa att det kanske var kablen som var för gammal, fixade då en ny och det är fortf samma problem. Internet problemen uppstår oftas på kvällarna, men också på dagen.

 

 

Har ringt BBB och frågat, kollat så alla kablar är inne, restartat modemet osv.

 

 

Någon som vet hur jag kan få stopp på detta internet problemet, vet inte varför det händer.

 

BTW: Kan även säga att när jag blir disconnectad så står det att internet fungerar fintfint på nätverkanslutningar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Har också fått samma problem. Internet funkade inte utan anledning efter några veckor så funkade det.

 

 

Här har jag lite tips:

 

1. Starta om modemet.

 

2.Kolla kablarna.

 

3. Kontrollpanelen- Nätverks och internet installeringar- Nätverksanslutningar- Anslutning till lokalt nätverk.

Inaktivera sen aktiverar du igen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skrev ju för ett bra tag sedan om samma problem. Helt plötsligt så började nätverksanslutningen att strula. I några seckunder kunde det fungera hur bra som helst. Sen stendog det några seckunder. Efter ett par veckor av försök så fick pappa prata med en ordentlig person på Telia som fick sig en schock när pappa sa att vi haft det i 6 år. Enligt honom så ska det inte hålla så länge. Så Telia skickade ett nytt modem. Direkt när vi hade kopplat in modemet så gick det som smort. Problemet är nu löst. Det var modemet...

Så fråga om du kan få ett nytt om du kör med ex. Telias egna modem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...