sargon94 Skrivet 3 December 2008 Rapport Dela Skrivet 3 December 2008 Hej! Jag undrar om det går att lägga in emulator i wii och om wii:et går lättare isönder. har wii någon inbyggd emulator ?? Behövs det någon annan kontroll till spelen ? Jag har chippat wii. Hör av er Gärna mera information MVH Om admin låser detta forumet så e dem sjuka . För detta är ialla fall inget om piratkopiering Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 3 December 2008 Rapport Dela Skrivet 3 December 2008 Jag håller med, det är konstigt att tråden blev låst. Om du vill köra emulatorer och sånt rekommenderar jag Homebrew Channel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Payback Skrivet 5 December 2008 Rapport Dela Skrivet 5 December 2008 Om admin låser detta forumet så e dem sjuka . För detta är ialla fall inget om piratkopiering. Sen när blev chippat wii och ladda ner roms till det lagligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 6 December 2008 Rapport Dela Skrivet 6 December 2008 Chippat Wii är väl lagligt? Och trådskaparen har inte nämnt något om ROMs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 6 December 2008 Rapport Dela Skrivet 6 December 2008 Ja, Wii har en inbyggd Emulator, den heter Virtual Console. Från Shop Channel kan man ladda ner spel till den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 6 December 2008 Rapport Dela Skrivet 6 December 2008 Om admin låser detta forumet så e dem sjuka .För detta är ialla fall inget om piratkopiering. Sen när blev chippat wii och ladda ner roms till det lagligt? chippat wii är lagligt, eftersom det är gjort så man kan spela spel köpta typ från usa och sånt(alias) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sargon94 Skrivet 9 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 December 2008 Ja men det e inte det jag frågar, men iallla fall någon som har emulator i sitt wii eller känner ng som har det, Finns det risk att wiiet går sönder eller har kortare ´´liv´´ eller något sånt som gör wii:et sämre. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moldorm Skrivet 9 December 2008 Rapport Dela Skrivet 9 December 2008 Homebrew Channel kan köra emulatorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sargon94 Skrivet 17 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 December 2008 Homebrew Channel kan köra emulatorer. Okej tack har du någongång haft problem med ditt wii eller har wii:Et hackat eller något sånt. Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 18 December 2008 Rapport Dela Skrivet 18 December 2008 (redigerat) Homebrew Channel kan köra emulatorer. Okej tack har du någongång haft problem med ditt wii eller har wii:Et hackat eller något sånt. Tacksam för svar Det verkar inte finnas några problem än så länge med Homebrew Channel, men man ska vara försiktig med Wii Menu-uppdateringar. Jag har inte provat själv, men det är vad jag har hört. Ja, Wii har en inbyggd Emulator, den heter Virtual Console. Från Shop Channel kan man ladda ner spel till den. Virtual Console är inte en emulator, och det finns ingen inbyggd emulator.När man laddar ner ett Virtual Console-spel laddas en fil ner som innehåller spelet och en emulator. Redigerat 6 April 2009 av JosJuice Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Payback Skrivet 23 December 2008 Rapport Dela Skrivet 23 December 2008 Chippat Wii är väl lagligt? Och trådskaparen har inte nämnt något om ROMs. Chippat wii är väl inte lagligt med tanke på att det är gjort för att spela brända spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 23 December 2008 Rapport Dela Skrivet 23 December 2008 Chippat Wii är väl lagligt? Och trådskaparen har inte nämnt något om ROMs. Chippat wii är väl inte lagligt med tanke på att det är gjort för att spela brända spel? Chippat Wii är lagligt, men nedladdade spel är olagliga. Dessutom är det inget som säger att en chippad Wii måste användas till att spela brända spel. Man kan väl använda den till att köra NTSC-spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.