Hoppa till innehåll

Datorn Har Gått Sönder


Simontheking
 Dela

Rekommendera inlägg

(Jag har Windows XP)

 

Hej.. Det är så att den sladden som är från datorn till skärmen åkte (På datorn) när skärmen var på och nu är datorn sönder. Asså när du startar datorn så funkar att perfekt till efter Windows Loading Screenen och då blir min skärm svart och säger "No signal detected" Har provat med andra skärmar och den säger lika dant.. Provat att byta sladd.. likadant.. Ändrat om en hel del i Setup menyn men det funkar fortfarande inte..

 

Så jag sitter här på min laptop och undrar om det kan va hårdvaran eller mjukvaran som är knas.. Funderar på att formatera om den men det lär ju inte spela någon roll om hårdvaran är pajj.. så jag undrar också hur man startar windows XP i ett säkert läge och så vill jag veta om ni tror att det är mjuk eller hårdvaran som det är fel på.

 

/Simon

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är troligen grafikkortet som är kört.

 

Asså detta är sjukt skumt.. Jag provade med att byta kabel och byta skärmar men det hände likadant.. Så tog min farsa upp den till hans jobb och så funka den >.< Kanske glapp i datorn och det ändrades när jag lyfte upp datorn och flytta den osv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Det är troligen grafikkortet som är kört.

 

Asså detta är sjukt skumt.. Jag provade med att byta kabel och byta skärmar men det hände likadant.. Så tog min farsa upp den till hans jobb och så funka den >.< Kanske glapp i datorn och det ändrades när jag lyfte upp datorn och flytta den osv?

 

Om det här blev resultatet så är det antagligen glapp i grafikkortet precis som du säger.

Se om det löser sig annars får du se om någon kan öppna upp laptopen åt dig och sätta tillbaka den igen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...