Hoppa till innehåll

Skapar Det Mest Ultimata Teamet Någonsin


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 4 veckor senare...
  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ofan! det visste jag inte, ja det är ju bra, klart jag gör så.

 

Edit: gjorde en liten ändring, bytte snorlax's surf mot fire blast, bra eller dåligt? varför?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta Flamethrower istället för Fireblast, du har större chans att träffa. Du kan också ta Strenght (x1.5 bonus)

På Sableye så tycker jag att du ska byta ut Dig mot en special typ-attack och skaffa en natur som sänker attack då det blir en onödig sak att ha. Jag föreslår Water Pulse eller Calm Mind

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta Flamethrower istället för Fireblast, du har större chans att träffa. Du kan också ta Strenght (x1.5 bonus)

På Sableye så tycker jag att du ska byta ut Dig mot en special typ-attack och skaffa en natur som sänker attack då det blir en onödig sak att ha. Jag föreslår Water Pulse eller Calm Mind

Flamethrower styrka är 95 men 100% träffskerhet, vilket ger 95*1=95

Fire blast styrka är 120 med 85% träffsäkerhet, vilket ger 120*0,85=102

 

Fire blast är bättre. bytte flamethrower till Fire Blast på Muk, tar gärna motargument till varför flamethrower är bättre än Fire Blast eftersom min intuition säger det.

 

Normal attacker är inte så jättebra eftersom de aldrig är super effektiva, vilket trots skadebonusen är ett enligt mig dåligt val.

 

att ha fler än en attack av samma typ på en pokemon är bara dumt, så jag tänker inte byta ut dig (eller ice punch) på Sableye mot en dark/ghost attack. möjligtvis att jag skulle kunna tänka mig att byta ut ice punch (eftersom jag har 3 ice attacker i teamet just nu) mot Calm mind. dock är jag rätt jäkligt offensiv spelare, föredrar att ta ut motståndarna med några få super effektiva attacker en taktiskt dra ner HP:et. jag ändrar det kanske senare.

 

tog Timid som nature på sableye, bra val?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska ta bort Dig så att du inte har någon attack som använder den vanliga attacken, bara special attack. Då kan du strunta helt och hållet i det och träna upp Sableyes speed och special attack så att han blir mer som en sweeper

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska ta bort Dig så att du inte har någon attack som använder den vanliga attacken, bara special attack. Då kan du strunta helt och hållet i det och träna upp Sableyes speed och special attack så att han blir mer som en sweeper

jo, men då kommer den ha 2 attacker som inte skadar nått. och jag tror inte det är till nån fördel.

 

jag vet att Dig inte är nått vidare bra men jag behöver den ha så många groundattacker i mitt team som jag har nu.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dig och Water Pulse skadar lika mycket och du har bara en vatten-attack annars, precis som du har bara en mark-attack. MEN, om du har bara specialattacker på Sableye blir den vanliga attacken meningslös och du kan EV-träna resten. När du har Dig så har du en attack som använder den vanliga attacken som du annars kunde strunta i. Du har ju t.o.m. tagit en natur som sänker den vanliga attacken så då blir Dig sämre än Water Pulse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dig och Water Pulse skadar lika mycket och du har bara en vatten-attack annars, precis som du har bara en mark-attack. MEN, om du har bara specialattacker på Sableye blir den vanliga attacken meningslös och du kan EV-träna resten. När du har Dig så har du en attack som använder den vanliga attacken som du annars kunde strunta i. Du har ju t.o.m. tagit en natur som sänker den vanliga attacken så då blir Dig sämre än Water Pulse.

jag har snorlax earthquake ockås det är två ground. jag förstår vart du vill komma, men det är verkligen TOTALT meningslöst att ha fler än en attack av samma typ, eftersom då kommer man alltid prioritera den bättre och strunta i den sämre, så då kan man lika gärna ha 3 attacker. men jag tror inte att sebleye kommer att skada med med fullt EV-träning i water pulse än med super effective med dig som det är nu.. eller? dessutom är väl water pulse en water attack? sebleye är ju dark och ghost? och då går ju fortfarande water attacker på den vanliga attacken?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla typer är indelade i vanlig och special, Attack höjer skadan med vanliga attacker och Special Attack höjer skadan med specialattacker och motsvarande, fast skyddande, med Defence och Special Defence.

 

Typerna som är normala är:

Normal

Fighting

Poison

Ground

Flying

Bug

Rock

Ghost

Steel

 

Typerna som är speciala är:

Fire

Water

Electric

Grass

Ice

Psychic

Dragon

Dark

 

Om du har en pokémon med hög Special Attack och låg Attack så är det mycket bättre att ha attacker som är speciella än dom som är vanliga. Har du aldrig tänkt på att Slaking skadas mer av Psychic eller Waterfall än om man använder Earthquake trots att Earthquake har högre basskada? Det beror på att Slaking har jättelåg Special Defence

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla typer är indelade i vanlig och special, Attack höjer skadan med vanliga attacker och Special Attack höjer skadan med specialattacker och motsvarande, fast skyddande, med Defence och Special Defence.

 

Typerna som är normala är:

Normal

Fighting

Poison

Ground

Flying

Bug

Rock

Ghost

Steel

 

Typerna som är speciala är:

Fire

Water

Electric

Grass

Ice

Psychic

Dragon

Dark

 

Om du har en pokémon med hög Special Attack och låg Attack så är det mycket bättre att ha attacker som är speciella än dom som är vanliga. Har du aldrig tänkt på att Slaking skadas mer av Psychic eller Waterfall än om man använder Earthquake trots att Earthquake har högre basskada? Det beror på att Slaking har jättelåg Special Defence

ok, för jag har alltid antagit att special attacken bara räknas på de typer av attacker som e samma som användaren. men då hänger jag med... men om jag ger sableye en water attack så behöver jag byta ut en water mot en ground någon annanstans.

 

ok, räknade om och kom fram till att förlusten ground mot water inte va så farlig. och water pulse istället för dig gjorde teamet 1,26% starkare... men det är en sak jag fortfarande inte fattar, vf får man 1,5x skadebonus om man använde "special attacker"? borde inte det automatiskt räknas in i attackens power?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...